lördag 6 augusti 2011

Å vilken dag

Har ni också haft en sån där underbar dag idag?


En sån där med lagom temperatur för att orka vara i solen.

Lagom, låter trist kanske, men jag gillar lagom.

Har plockat skogshallon idag.
Trodde det var sista vändan häromdan
men jag fick lätt ihop en halvliter ändå.

De åker in i frysen för styckfrysning. Använder dom i mina cup-cakes
som jag fått så mycket beröm för. Sånt är tacksamt för en som inte
är så bra på varken mat eller bak. Men jag äter gärna...

Totalt har jag plockat 1,3 liter och detta bara på några dagar
och några få buskar som växer i brinken alldeles vid huset.
Nu pratar vi alltså vildväxande hallon.

I år finns inga hallon alls i växthuset. De klippte jag ner i höstas.
Och som ni vet så behöver hallon något år på sig för att ge frukt/bär.

Mannen bjöd på grillat i uterummet. Det blev baconlindad sparris.
Premiär för oss, men absolut inte sista gången. Oj vad det var gott.
Sen blev det en liten köttbit och potatissallad.
Hunden var givetvis med och fick lite potatissallad.
Mätta och belåtna beslöt vi att vila lite istället
för att gå igång med målarpenslarna.

Var sak har sin tid.





Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

9 kommentarer:

  1. Fint och mysigt inlägg!
    Hade nästan velat vara med....maten lät ju helt underbar!

    Ha en fortsatt fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Här är det mulet idag och jag måste erkänna att det är skönt. Vi har haft tropisk hetta i veckan, så det räcker och blir över:) Låter gott det där med hallonen!
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Det gjorde ni rätt i att vila efter en mysig middag.
    Vild/Skogshallon är ju så goda, så söta och smakrika, härligt att ha dem alldeles inpå knuten.
    Sköt om dig
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  4. Gott med hallon! Jag såg en skylt vid vägen häromdagen med "Hallon självplock". Jag tänkte stanna men gjorde inte det. Måste åka dit igen...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Å jag kan inte annat en bli lite avundsjuk på dina hallon. Tycker det är en fin lyx att få ha det i frysen. Jag såg en massa i skogen igår då jag trampade runt efter kantareller. Smakade några iaf..

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hade du gjort cup cakes innan vi var på butiken som bjöd oss på cup cakes i Borås?
    Jag blev helt tagen, de var så fina och goda var de också, sen var det bara hem och baka.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Fan vad skön du är !!
    Jo, jag ska faktiskt köra en combo med mitt hår ; ) Men denna gången får frissan göra det i olika färgnyanser tänkte jag. Vill inte ha några moröttet hängades i håret.

    kram

    SvaraRadera
  8. stavar som en kratta iblan ser jag.. : )

    SvaraRadera
  9. Ha ha !!! Nu blev det ju felstavat igen ! Måste vara datorn som är trög ; )

    SvaraRadera