torsdag 8 september 2011

I brist på...

...hästar i hagen, så kör mannen gräsklipparen istället.
Om jag får tycka som jag vill, så kvittar det om det
växer gräs här.

Men män, vet inte hur er erfarenhet är, verkar ha ont av långt gräs.
Grannen och mannen kör med sina grästraktorer bittida o sent
och de verkar tävla om vem som har finast gräsmatta.

Till historien hör, att båda har stora gårdar med ganska små riktiga
gräsmattor, såna som är i trädgården alltså.
De klipper allt gräs de hittar. Grannen har också börjat "beta av "
sina beten, eftersom han inte heller har varken häst, ko eller får.
De är lustiga... Ojar sig hela tiden "å-vad-det-växer".
Det tar ca sex timmar att klippa allt, och då
är grässlänten på vägen mot andra grannen medräknad.

Som ni ser, så är gräsklipparen inte i allra bästa skick.
Han brukar få starta den med startkablar och extra batteri,
svetsa ihop den här och där,
och nu är den så skev att den gör remsor i gräset.

Har erbjudit mig att hjälpa till, såklart.
Eller, alltså, "jag kan köra!"
Men icke, jag "kan ju köra på nån sten
och förstöra aggregatet" (?!? se skick ovan).
Är alltså inte betrodd. Tror ni jag är ledsen för det?
Inte precis...hi hi... nöjer mig med att göra nåt roligare
än att klippa gräs...



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

6 kommentarer:

  1. Lite konstigt blir det ;) Nej, klippa gräs är inte heller ngt jag gärna gör.

    SvaraRadera
  2. Överlämna det med varm hand till mannen, du har ju erbjudit dig i alla fall:) Pasar på att önska dig en skön helg redan nu. KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Har en till här hemma som älskar att köra sin åkergräsklippare :) ha en skön helg och pussa vovven från VIOLAN

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det ser ju riktigt konstfullt ut.Men jag kan inte förstå att det kan vara så intressant att köra klippare.
    Här har åkgräsklipparen stannat,så jag får gå med min klippo,det tar minst 3 timmar,så jag brukar dela upp det lite.Det enda positiva är väl att jag får motion på köpet.Men jag tycker också att gräset växer alldeles för fort.....
    Och tiden går så fort...snart fredag igen.

    ha en trevlig helg!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Du har väll inte gått å lagt dig?! Du får ju inte missa mia skäringers show ikväll 21.45 (tror jag)

    Jamen, det var just en snygg klippning han gjort där! ; )
    Nä, jag är inte betrodd jag heller.. Men jag sörjer INTE!! : )

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej igen...visst är det intressant med stjärntecken! Jag är lejon på gränsen till jungfru, tror jag:)
    KRAMAR

    SvaraRadera