onsdag 7 september 2011

Identitetskris

Vår katt vet nog inte riktigt om han är katt.
Visserligen är han bästis med en av sina släktingar
som bor hos dottern, men det där med hund...

syns det att jag målar vitt? små små söta tassavtryck...
Han krafsar på dörren när han vill gå ut, precis som hunden.
Går hunden ut själv, får katten ett psykbryt.
Jag vill också gå ut!
Sen ligger dom sida vid sida på trappan.
Visserligen lite distans, men ändå.

Ännu bättre är, att han vill gå ut på toa. Precis som hunden.
Hans innetoa är i stort sett oanvänd dagtid.
Han krafsar på dörren, pilar iväg till ett sandigt område
utanför tomten och där...

Man tackar!

Han dricker ut vattenskålen i köket. Precis som hunden.
Han ligger på mattan precis utanför vårt sovrum på nätterna.
Alldeles bredvid hunden.
Ska man gå upp på natten så gäller det
att se sig för så man inte trampar på nån...

Nu ligger dom båda på trappan och håller vakt
och ser regn och sol...

Jag? ja förutom lite datortid, så städar jag igen/fortfarande
oj vad jag är redig.
Under tiden lyssnar jag på







Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

2 kommentarer:

  1. Stackarn, bara han inte börja skälla! ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha!! Sicken goding! Vi har några katter i området här och senast i morse kom en av dom förbi mitt fönster. Jag blir alldeles varm inombords. Saknar ett djur i mitt hus... En hund ska det bli nästa gång men dom kostar ju en del att köpa, så det får bli efter att skatten och julklapparna är betalda nån gång ; )

    Kram

    SvaraRadera