onsdag 14 september 2011

Natt-rosor

Det där med bloggandet kan ibland ta sig märkliga uttryck.
Gör ni som jag? Ser nåt plötsligt, och tänker
Det Där ska fotografera och lägga ut på bloggen. 

Sent sent en kväll så skulle jag precis släcka i köket
och fick syn på mina rosor.
Fram med iPhonen...

Är lite småsnål när jag köper blommor
faktiskt
och denna gången köpte jag
två
buketter med billiga rosor
i blandade färger.
I varje bukett var det
2 mörkröda
2 ljusröda
2 gula
2 vita
2 rosa

Två buketter á 29.90 blev då detta
vas från loppis 20 kr med fot i äkta 925 silver

vas arvegods 1950-tal


vasen är en svagt blå klockformad med fot. Favorit!

På bilderna har de stått ungefär fem dagar, ni ser vilka olika stadier de är i.
De hade säkert varit mindre utslagna om jag ställt dem svalt, men...

Känns verkligen lyxigt att ha rosor i flera rum.


Rottis hälsar och säger att han mår prima
och håller matte i full gång genom att
vara bortskämd, bilåkningssugen
och allmänt söt.
Salvan verkar funka och vi har
hopp om tillfrisknande.
Huvet´ är inge å göra åt
men vi har vant oss nu.

Och så vill jag matte/elsamarianne passa på att tacka
alla ni goa, rara vänner
som läser
min blogg och
även tacka för alla snälla kommentarer.



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen


5 kommentarer:

  1. hej!
    så vackert med alla dessa rosor.Frossa i rosor är ju underbart.Det kan man behöva i detta tidiga höstrusk.
    Roligt att läsa dina svar på frågorna i förra inlägget.
    Hälsa till din fyrfota vän-goding är han.

    Ha det så bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Mmmm...gillar särskilt dina rosa och vaniljgula rosor:-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad det prunkar av rosor hos dig! Jag har rosa som blommar fint ute fortfarande, men de sista dagarnas regn och blåst gör illa. Tänker ofta så som du, typisk bloggsjuka tror jag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Det var ljuvliga nattrosor :) och glädjer mig att rottis svarar på salvan, äntligen har stormen bedarrat :) ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  5. Härligt att man kan känna sig så rik för så lite pengar. Så vackra vaser de fått sen.
    Kul att läsa lite mer om dig i utmaningen.
    Sköt nu om dig och lilla vovvens tass.
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera