måndag 12 september 2011

Utmaning

Sådärja, nu är det dags för en utmaning! Goa Mia-somekind of wonderful har skickat vidare en utmaning till mig. Självklart så antar jag den. Medans jag funderar över frågorna så ska jag även fundera över vilka jag ska skicka vidare till...

Här kommer frågorna (och givetvis svaren)

Varför började du att blogga?
Jag började läsa de där fina inredningsbloggarna och tänkte avafasen visst kan jag väl dela med mig lite om mej och mitt. Min blogg har blivit en totalförvirrad blogg utan en enda röd tråd. Bilder på allt möjligt, långa krångliga inlägg om tekniska saker, naturbilder, djurbilder, och så givetvis en massa blahablaha i text... lika förvånad varje gång att nån ids läsa OCH kommentera.
Har fått en massa vänner i cyberrymden och trodde aldrig att det skulle vara så roligt det här med bloggeriet. Bekräftelse? Javisst, men på ett himla bra sätt. Man väljer ju vad man vill skriva om. Och jag känner ingen press att prestera.
Var detta svar på frågan? Eeeeeh det undrar jag verkligen....nåja... vidare till nästa...

Vilka bloggar följer du?
Jag följer de som står i min lista därute på högerkanten. Och så ibland så blogg-hoppar jag iväg och kikar på nån blogg från nån av mina blogg-vänners listor.
Så hoppar jag in till de som kommenterar hos mig, men oftast så går jag in från min blogglista direkt. Sen läser jag via google vaddetnuheter, man får en lång lista....Reader var det ja.

Favoritfärger?
Robins-egg blue, tror jag den kallas. En blå-turkos-grå färg. Inte den som är här men... är väldigt grinig med nyanser. Det ska stämma till hundra annars får det vara. Ni vet de där nyansproverna man får i färgaffären? När jag ska köpa färg, så får de lätt panik när jag börjar plocka bland alla lösa lappar. Vet inte om det är mej det är fel på, men fel nyans kan få mig att bli väldigt irriterad...
Annars svart, vitt och grått, en speciell nästan åskmolnsblågrå färg... eftersom jag är så gnällig så är det skönt med svart. Det är svart. Vitt kan vara äggskalsvitt, kallt vitt, lite åt rosa... ja ni vet...läste nånstans hur många nyanser det fanns, och blev alldeles kallsvettig.

Favoritfilm?
Och här är ju Mia så duktig och länkar till alla sina favvofilmer, få se om jag orkar/hittar dom. Äsch nej jag skriver istället...
X-files (både filmerna och TV-serien), Millennium (TV-serie)  får man skriva serier förresten?
Narnia-filmerna. Chocolat. The Others (en väldans skum film, se den!) 
och så jättejättefavoriten Dirty Dancing. Om och om och om igen kan jag se den.

Vilken stad/land/länder drömmer du om att få besöka?
Jag skulle vilja återse Berlin, utan muren den här gången. Bodde där nere på 1980-talet. Det var speciellt.
New York, har bara tagit en snabb rundtur med buss mellan två flygplan på väg till Florida.
Får man önska en kryssning i Karibien? För att se lite av öarna där? I så fall drömmer jag om det...
Budapest. Moskva. Hong Kong (för shoppingens skull). Provance (för lavendeln).

Så där. Får räcka for now.
Skickar stafettpinnen/pinnarna vidare till:
Helena med bloggen Elsa och Helena 

och

Jenny med Lilla Huset på Prärien




Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

7 kommentarer:

  1. KUL!!! Är så roligt att få veta lite mer! : )

    Skön dag!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaså du har bott i Berlin!! Vad spännande, jag ska dit om en knapp månad! Har du måste-se-tips???
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att få veta lite mer om sina bloggvänner.
    Spännande filmer du gillar.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Oj, oj, oj vilken utmaning! Kul att få läsa mer om dig! Självklart ska jag försöka klara av att svara jag också... även om det kanske inte blir i rappet :)

    Här öser regnet ner. Hoppas det är bättre hos dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Jag antar utmaningen! Måst fundera lite först, kräver ju en del tankearbete, hehe. Kul att veta mer om dig. Du äe en överraskningars kvinna och jag diggar din humor:):):)
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Hallo där.. förvirrad blogg:) jo tack det finns det fler av... min tex:).. Jo du frågade om min ljuslykta av den virkade duken.. den är dränkt i trälim:) och sedan har jag lagt den över en skål som först klätts med plastfolie.. så torkas den i ett eller två dygn.... klart:) Gör du fotbad nu? Väldans gött att stöppe föttera i sen:) ha en skön dag.. kram..Pia

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig läsning..gillar din blogg skarpt, tycker du skriver så personligt och ofta blir det fnitter när jag hälsar på, hoppas salvan gör under, kramen

    SvaraRadera