söndag 9 oktober 2011

Bråda dagar. Eller...?

Dålig på att göra inlägg? Jo det kan man väl erkänna.
Men det är en massa saker som händer och sker
och då får bloggandet stå tillbaks.
Jag är inne och läser hos er andra,
ibland kommenterar
jag.

Rosa bukett med extra lilja. Ljusglas från Ullared.
Vad gör jag annars?
Jo, jag går promenader. Ibland med familjen.

Husse-bus vid grannens gård

Mina bästa vänner

Jag släktforskar.
För de som undrar, så hittade jag den felande
länken genom att helt enkelt googla.
På Anbytarforum har hennes släkt (min alltså)
diskuterats redan på 1900-talet. Så kan det gå...
över ån efter vatten, typ...

Där fanns hon, stammodern, och hela hennes släkt.
Jag hade redan hittat de flesta,
men själva länken saknades.
Nu är den biten ur världen och jag kommer vidare.

Jag har också fastnat i Wordfeuds värld.
Det är en app där man spelar Scrabble
mot en annan person via sin iPhone.
Man liksom Hallå!ar i rymden så kommer
det upp nån som vill spela emot.
Vill ni spela med mig? Jag
heter elsamarianne---

Mitt första spel vann jag.
Det gav mersmak.
Annars är jag inte så duktig på korsord,
men det är skojigt.

Speciellt i natt, då jag var "jour" via telefon.
För dottern, vars tik skulle valpa
för första gången.
Eftersom dottern bor tio mil härifrån
så kände jag att jag inte orkade köra
upp dit.
Dessutom hade hon vänner som
hjälpte till.
Det började kl 00.30
då vattnet gick då de var
på nattpromenad.
Sen var sista valpen född 04.38
Det blev ÅTTA!!!!
Herre jesses, hur ska hon bli av med alla sen?
Så jag känner mig lite småseg av sömnbrist.
Eventuellt tar vi en tur dit och kollar i eftermiddag.
Måste bara påminna mig att jag redan har en hund...
och att vi inte ska ha fler....

Mer? Jo jag har klippt mig.
Väck med det långa.
Jag såg ut som en korsning
mellan Ozzy Osborne
och Kristina Lugn (förlåt hörni)

Och nu ser jag ut som,
enligt mannen,
Nicke Lilltroll.
Är osäker på om det är bra eller dåligt...



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen






3 kommentarer:

  1. Jamen höörruu, släng upp en bild på Nicke Lilltroll! Det vill vi inte gå miste om!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å du ser nog alldeles underbar ut!!

    Men OJ! vad med valpar det blev!! Hi hi!

    SvaraRadera
  3. Verkar so du hunnit med en hel del..8 st valpar..då vet hon vad hon gör i två månader framöver..tänk Malte som kom från en 12-kull, helt otroligt, hoppas dagen varit bra trots riktigt skitväder..på ren svenska, ha nu en skön kväll, kram

    SvaraRadera