tisdag 25 oktober 2011

Fårskinn, Skåne och hundar

När man kliver upp tidigt på morgonen, så är det lite kyligt i det här gamla huset. Kanske bero det på att jag alltid stänger av all värme. Inte minsta lilla värmekälla vill jag ha på, för jag vill ha kallt i sovrummet och varmt under täcket.

Så det första man gör när man stiger upp, är att sätta på luftvärmepumpen. Det är en mycket bra uppfinning, som värmer hela nedervåningen på ett effektivt och förhållandevis billigt sätt. Men det tar en liten stund innan värmen sprider sig in till köket, så det har varit lite så där att sätta sig i barstolarna. De har ju sån låtsasskinn och blir lagom kul...

Nu har vi införskaffat härliga australiensiska fårskinn storlek större. De hittade vi här


Edvins Corner i Skövde. En jättemysig affär. De hade en stor sortering av olika skinn, och även kuddar, till mycket bra priser. Vill ni se flera skinn? Gå in på hemsidan och klicka er fram till deras leverantörer (Skinn-ville för skinnen). 

Det var svårt att välja. Men till slut så enades mannen och jag om ett vitt och ett svart av större modell. Vitt till mig, så klart.
De passade precis i stolarna, och det är underbart skönt att sitta där. Nu vill man verkligen ha långa lata frukostar.

Så vill jag bjuda på några härliga Skånebilder. Det är helt tomt på stranden, förutom en hund som badade. Inte våran, han hade fullt sjå att nosa i sanden... Inte kan man tro att det är mitten på oktober, havet ser väldigt inbjudande ut.


Och så till sist: Får jag presentera D.J.
jag har nog, tror jag, bokat honom...
Igår satt jag i timmar och bara njöt av de små.
Valparna har alla namn som börjar på D.
Destiny, Douglas, Daisy, Dahlia, D.J och
så två till som jag inte minns...
Mamma heter Diva och ser ut så här:
här är hon ung och full av bus. Nu är hon den ömma modern
som leker bara lite ibland, när inte barnen ser...

 


Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

3 kommentarer:

  1. Guuud jag dör så gullig!! Men sa inte du att ni inte skulle.....?
    Ska kolla skinnsidan, behöver också.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara, både de ljuvliga valparna och de härliga skinnen.
    Tänk att nästan alla djurungar är så oemotståndliga.
    Här har vi 8 nya kaninungar som är helt ljuvliga och inte ett dugg planerade.
    Ta hand om dig
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Samma här kallt i sovrummet och varmt under täcket:) Vilken liten goding till hundvalp, har du bokat??
    KRAM Helena

    SvaraRadera