lördag 1 oktober 2011

Perfekt en varm höstdag...

Jag har varnat er tidigare.
Börja inte med släktforskning.
Man blir helt biten.
Man får svidande röda ögon
blir trött av all text
och tappar räkningen
men ger man sig?
Icke

Om ni undrar varför jag är så dålig
på nya inlägg, så beror det på att jag sitter
med näsan i de digitala gamla böckerna...


Har ett glapp där jag tappat bort
en anmoder.
Som från intet har hon dykt
upp och för namnet vidare.

Nu har jag hittat en massa personer med
samma efternamn på
ett helt annat område i landet.
Är de mina släktingar?
Måste hitta den röda tråden...

Fint väder, jodå.
Mannen drog iväg mig några timmar idag
på en liten shoppingtur
och han tycker att jag borde
ägna mer tid åt de levande än
åt "spöken".





Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

5 kommentarer:

  1. Jaa, som sagt tidigare så låter det så himla kul med släktforskning! Vill med...

    Hoppas du har det bra annars!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. ha ha det var en rolig kommentar från maken... Men förstår så väl att du blir biten av det, så spännande. Sen ville jag tacka för din varma gratulations hälsning. Du jag kommer alltid att vara den samma tok-Pia, hoppas du kommer hit på frukost igen.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Så klart att man fastnar i detta, är ju rena deckarspänningen..törs inte börja än..men ska framöver..men spöken det har jag ju redan på Bossgård :)

    Ha de, kram

    SvaraRadera
  4. Jasså minsann :) Då ska du inte ge dig på det där Wordfeud för det är verkligen beroendeframkallande skulle jag säga. Släktprovning har jag inte provat... ska nog akta mig för det.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det låter som en deckare, hoppas att alla trådar faller på plats.
    Jag kan tänka mig att man vill läsa intressanta saker ifrån sin släkt det som är bra eller det som är dåligt.
    Ha en fin Söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera