söndag 20 november 2011

(Den var bra). Helgen alltså...


 är less på det där grå o trista
värmen är ok för mig
men...
Utsikt från trappan
de små lysande punkterna är belysningen
runt parkeringen...

Helgen:
varit på två loppisar och hittat
en kappa till mig
två jackor till dottern
(jo hon ville ha begagnat
till hundpromenaderna)
en snygg vas med svart/vita ränder
trodde det var BO-fajans men när
jag kom hem o kikade närmare på märkningen
så tror jag det är nåt annat. Strunt samma.
Snygg är den i alla fall
(och roligt att gå på loppis)

Städat ur det sista ur husbilen,
lagt alla dynor i förrådet.
(Puh, det var jobbigt)

Slängt de förvuxna växterna (fikus o palm) som levt
i uterummet. I sista sekunden visad det sig,
då en av krukorna spruckit, och
det var alldeles blött under.
Inte bra för golvet.
Men jag kom i tid.
(Puh, det var tur)

Förstört en del grejor genom
att tvätta dem tillsammans med en
mycket blå duk...
nu är allt ljusblått i olika nyanser.
(Det var klantigt)

Ätit middag:
baconlindad sparris
stekt kött
bakad potatis
(Det var gott)

Lagt till en massa bra musik till Spotify-playlist
Adele. Takida. Rhianna. Laleh. Tove Styrke.
(De är bra)

 En riktigt bra helg alltså.

Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken vacker bild.Den var då inte grå och trist.Men visst är det väl skönt att det inte är vinter än.Du kommer väl ihåg förra...den var inte kul alltid.
    Det låter som en omväxlande helg för dig.Så roligt med loppis...det har blivit eftersatt för min del den senaste tiden.Men jag får ta igen det sen.Var sak har ju lite sin tid.
    Sån tur att inte golvet blev fördärvat,men ibland har man tur ,när man upptäcker saker i rättan tid.Och ljusblått kan ju vara fint...på vissa saker.

    Ha en bra kväll och morgondag!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Men vilken vacker bild du fångat!!
    Mmm..
    Du får nog ta och ta bort min gamla blogg.. Den är ju inte så trevlig nu för tiden..

    SvaraRadera
  3. Du har ju haft en superhelg!! Du skriver så kul!
    Kram

    SvaraRadera