torsdag 17 november 2011

...eller bara som vanligt? + fler valpbilder

Känner mig så där lagom "degig"
och nässprayen kommer fram igen.

Det är ett rent helvete att vakna med sprängande huvudvärk
men så skönt när man puffat in de där två puffarna
i näsan och Vips! så känner man sig som en människa
igen. *snörvel*

Igår var hunden och jag ute på en liten promenad.
Varken han, eller jag, var på humör
så det blev en lagom kort vända upp på åsen.
Solen sken, men det var fortfarande frost kvar i gräset
på skuggiga ställen.


Älskar de där apparna som man kan förändra bilderna med...
det här är Filtermania och "Slide".

Ser ni hunden? Alldeles bakom honom
finns en djup "dalgång", så det blir lite
puls att gå ner i den och sen ta sig upp på åsen.
Åsen är perfekt att promenera på, för den sträcker
sig långt och den är som platt uppepå och har stigar
som korna och hästarna har gjort.
Och jag förväntar mig att ormarna ska sova nu...

När vi kom hem så hittade vi katta-skrället
som efter lång tid hittat bästa platsen.
Han har gått omkring och kikat
på de här, provat med klorna men inte vågat
hoppa upp...


På fårskinnet på min köksstol...
Annars händer inte mycket...
Har funderingar på att köpa/inte köpa en iPad.
Läser mycket, lånar e-böcker som jag läser
i min iPhone, men det är så liten skärm...
Och så kikar jag mycket på alla Play-TV som finns.

Har nyss sett Paradox, som går på ettan. Jättespännande.
Min typ av underhållning, lite spooky sådär, dessutom engelsk...
Ser fram emot nya avsnitt.

Längtar till helgen, då vi ska ta en tur och hälsa på
dottern och valparna.
Nu är det dags för fotografering och
annonsering av de fyra tjejer som inte är
tingade. Valparnas pappa ska få
en son, vi tar en kille också, och likaså sonen m flickvän.
Så det blir tjejmaffian som får komma ut på Blocket framöver.
Delaeela (uttalas som Delilah)
Donna & Destiny
Felicia



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen


6 kommentarer:

  1. Men vilka små sötnosar vännen och bilderna blev ju jättefina med din redigering.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Tittar bara in för att önska dig en mysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Bilderna blev läckra med din specialredigering. Här har det också varit huvudvärk och ipren ett tag nu! Tack och lov bättre idag, kan ju bero på att man varit ledig:)

    Ha en myskväll...KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Hej hej - så fina de är! Önskar dig en riktigt härlig helg!!

    Stor kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Jissis vilka raringar, bra deal du gjort med dotera...nu har Malte snart blivit 6 månader och har glömt bort hur det är att ha valp..den här är ju oxå extra jobbig för han slår alla rekord när det gäller vildhet och bus, ha en fortsatt skön helg, kram

    SvaraRadera