söndag 13 november 2011

Ljus II

Sådär ja, då var det söndagkväll ingen,
slutet på en rolig helg och början på
en ny vecka, beror på hur man ser det...

Nöjdast är jag med den prick över I
 som den nya fönsterbelysningen blev i vårt kök.
Jag är så glad att vi hittade den.
 Blir som både insynsskydd, nåt att vila ögonen på
och ledljus i nattmörker.
Isabel fönsterkonst och mönstret Joline.


Tre olika ljus.
Måne, Joline/Isabel och utebelysningen.

Och vad köpte vi då på Ikea?
Jag köpte en hurts som jag kan ha
alla mina olika noteringsblock i.
Släktforskningen kräver massor av noteringar
och flödesscheman, och jag har nog fyra-fem
kollegieblock på gång samtidigt.


Och så blev det två dörrar till den silverfärgade Billy-hylla
som ska få bli ny förvaring för matrumsservisen.


Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen


6 kommentarer:

  1. Blev verkligen snyggt med belysningen! Och förvaring behövs alltid, med eller utan släktforskning! Tycker också vi tar en repris på bloggträffen till våren. Tänker ofta på vilken trevlig dag vi hade. Undrar bara vilka butiker vi skall besöka denna gång, har du några förslag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hmmmmm...har ju missat en del på bloggen sista veckorna, har varit hysteriskt mkt inför julmarknaden..är det så att det väntas smått i familjen igen...:)
    SÅ vackert det blev med denna glassmyckning i köket
    Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  3. Hmmmmm...har ju missat en del på bloggen sista veckorna, har varit hysteriskt mkt inför julmarknaden..är det så att det väntas smått i familjen igen...:)
    SÅ vackert det blev med denna glassmyckning i köket
    Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  4. Hmmmmm...har ju missat en del på bloggen sista veckorna, har varit hysteriskt mkt inför julmarknaden..är det så att det väntas smått i familjen igen...:)
    SÅ vackert det blev med denna glassmyckning i köket
    Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  5. Haha...idag är visst inte herr blogger riktigt klok...du fick triss i VIOLA ...det du...nu tog jag i rejält..kram igen..får se om det blir likadant igen...

    SvaraRadera
  6. Vilken supersnygg fönsterbelysning. En sådan har jag inte sett tidigare.

    SvaraRadera