onsdag 2 november 2011

Rått-weiler

Hösten är underbar! Härlig! Man blir så glad och pigg! Och kreativ!

Samtidigt som man blir morgontrött, vill ta en middagslur och går gärna i säng lite tidigare.

Kan bero på vintertiden, kan bero på luften.
Den är ju så härligt frisk.

Vi är ute och pysslar lite.
Mest spankulerar vi, för vi har gjort
klart det mesta inför kommande vintern.
Löven struntar vi i
de får gräsklipparen suga upp vid sista klippet.

Hasselsnåret är nu helt lövfritt men vintergrönan
är grön och fin i backen.

Det är nu de däringa eländiga jordråttorna kommer fram.
Men jag har ju en rått-weiler...




Han har nu varit utan bandage vid några tillfällen, och matte är så nöjd med läkningen av det jätteläskiga såret. Nu har det t o m börjat växa hår på det som en gång var ett stort köttsår. Tyvärr så gör hans hjärnskada att han snubblar rätt ofta, och slår då upp det ganska sköra, cortisonbehandlade området. Så det blir bandage ändå.
Precis som vilken proffsidrottsman som helst...

Undrar ni lite över det där med valp?
Jo jag tror vi har bokat en liten en...
I alla fall så ska mamma Diva få uppfostra den lille D J ett tag till, så får vi se om vi kan involvera honom i vår familj. Rottis är inte så där väldans hund-social, men han har ju lyckats leva tillsammans med en kattunge, så det borde funka med valp också...
den randiga är "min"...kolla in rynkorna på underläppen
och kolla sen in underläppen på Rottis bild näst längst upp..
 



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen


6 kommentarer:

  1. En så konstigt varm höst vi haft. Det är sen sen kväll och mätaren visar 9.6...

    SvaraRadera
  2. Jag älskar översta bilden på din goa vovve, han ser så snäll ut.
    Och den lille söte krabaten sen, förstår att du satt där i timmar och njöt.
    Det gör vi med våra goa kaninbäbisar.
    Skinnen från Edvins ser mjuka och mysiga ut att ha i stolarna när man är lite frusen.
    Har inte varit där på länge, får nog bli en kik snart.
    Ang Sköna Rum så har de halva priset rea på en hel del grejer.
    Ha en fortsatt fin höstvecka
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar och stor gosse du har! Jag älskar Rottisar de är så vackra och respekt ingivande. Tur att jag inte var med och såg de där söta valparna, då hade säkert flera stycken kommit med mig hem. Jag är nämligen djurtokig, min man håller på att bli galen på mig. Fick jag välja hade jag hela huset fullt.
    Nu får jag nöja mig med mina två fina pojkar Ricko och Zeb.
    Jag har börjat ge dem både aloevera juice och ett pulver som heter MSM. Jag hoppas slippa ge Zeb Cortison, han mår inget bra utav det.

    Kul att din katt reagerar på fågelkvittret på min blogg. Jag miste mina två katter ute på stora vägen, så jag klarar inte att ha fler, det är så fruktansvärt att mista dem.

    Kram Helen

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med en ny liten Råttis, önskar jag också kunde ha hund men det funkar inte i dagens läge. Valpen är så så söt...lika söt som stora Råttis. KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Det skulle jag behöva en rått-veiler. Här är jordhögar till höger och vänster, och igår en stor hög i mitt fina land med Riddarsporrar... Fast jag är ju ingen hundmänniska och ganska rädd för dem, så det blir svårt. Gullig valp. Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Ser att du har samma hund som jag tidigare haft, saknar min!!
    Idag har vi 2 vita hundar!! En blandras och en renrasig....men dom har kommit upp i åren!
    Fina bilder, ha en skön söndag!

    SvaraRadera