söndag 20 november 2011

The remains of an angel

 Vad har jag gjort denna veckan,
vart har tiden tagit vägen?
Vips så vart det fredag...

Varit duktig och krattat upp de löv som inte
gräsklipparen sugit upp. Jo ni läste rätt.
Klipparen suger upp löven, no more krattning
utom i hörn och i backarna.
Det där med backarna märkte
vi när gräsklipparen vägrade röra sig ur
fläcken och börjad hänga lite så där
trött åt ena hållet i backen bakom huset.

Vet inte om jag visat vår gräsklippare förut
men det är en rejäl, röd sak som dessutom heter
Ferrarri! Det ni! Det är säkert! Den heter så!
Den är så himla bra att till och med undertecknad
kan köra den själv. Får köra den själv ska jag väl säga.
Den här är så intelligent att den liksom lyfter på knivarna
när det ligger stenar på marken. Fråga mig inte hur det funkar.
Men jag får alltså köra den. Lycka! Eller... *harkel*

Nå, det var ju krattning vi skulle prata om.
Jag hittade en ängel!!!
Eller
som dom säger på amerikanska deckare,
 "the remains of an angel"
eller nåt sånt.
Kvarglömda vingar från en pytteängel är det nog.
 *nickar förnumstigt*


Fågel? Nej men det kan det ju inte vara, då skulle fågeln
vara kvar på marken och....vänta nu....
jahaaaaa... *ser ni glödlampan över mitt huvud?*
det var resten av fågeln som låg utanför dörren.
Ett virrvarr av små små fjädrar.
GUNVALD!!!!
I´ll kill that cat!!!
Jo katten är döpt efter en av mina idoler,
ni kan säkert gissa vem...

 


Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar