torsdag 29 december 2011

Bilder, Bilder...

Leker lite med bilder och Mac-appar idag.
Meningen var att vi skulle ta en shoppingdag, 
men vi ställer in pga stormen.
Lat hemmadag alltså...

Medinillan är fokuserad idag.
Apparna jag använt heter Photo Effects Lite och 
ACDSee Photo Flash (för att ljusa upp)
är alltså till iMac (datorversion). Gratis.
Finns kanske till pc också?

Pop Art i Photo Effects



Original

 Kaleidescope i Photo Effects

Och så till sist
ljusare med
ACDSee Photo Flash


Skulle kunna ägna hela dagen till detta
men jag tror jag ska baka cupcakes nu...
Åhåjaja, vilken arbetssam dag


Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

8 kommentarer:

  1. Snygga bilder men vääldigt komplicerat i mina öron.
    Önskar dig ett gott nytt år!
    Tre Tanter.

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att leka med bilder man tagit! Själv pular jag lite i Photoshop... God fortsättning önskar jag dig!

    SvaraRadera
  3. Låter himla jobbigt jo! ;) Slitsam dag, verkligen ;)
    Hoppas cupcakesena blev goda!!

    SvaraRadera
  4. Fler som har det stressigt.. ;)

    Säg till om du vill "feuda", jag förlorar också oftast...

    Ha det smaskigt med cupcakesen:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej igen! och tack för dina råd om gif- filen. Jag provade olika storlekar men nej..
    men det är inte så viktigt så jag tror jag tillsvidare låter det vara. Tack för din omtanke! :)

    SvaraRadera
  6. Vilka läckra bilder, visst är det roligt att leka ibland :) ha en fin nyårshelg med dina frön, kram

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt År fina bloggvän! Nu bloggar vi på år 2012 också:)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Fina bilder!
    Ett riktigt Gott Nytt År önskar vi dig!
    Kram ifrån Anette och Dick

    SvaraRadera