måndag 26 december 2011

Himla bra helg...

...trots frånvaro av tomte med nissar...
De enda nissarna var nog vovvarna... hi hi.
svårt att fota de här stollarna, inte stilla en sekund...
Brossan kom på besök, med matte o husse
(son o svärdotter)  och bröderna
har fört ett oherrans liv, påhejad av en
mycket uppspelt rottis. 
Katten flyttade tillfälligtvis ut till skogs.

Vi mänskor har haft en skön helg med massor
av gott att äta, långa promenader
och allmänt myspys.

Nu har dom åkt hem, och vi som är kvar taggar ner
genom att vistas på våra favoritställen.
Valp i sin nya goa säng. 
Rottis i sin egen Ektorp-soffa m dunkuddar, jag i 
soffan som ska återanvändas av dotter framledes.
Så jag längtar efter den nya...må tiden gå fort.
Husse då? Han är ute på "tur" och väntas hem
under kvällen.


Jag har fått en ny favvoplats.
Fattar inte att vi inte gjort detta tidigare.
Vi har ändrat och har nu största rummet som 
TV-rum.

Det gamla skraltiga ekskåpet har fått svart sidenmatt färg
och blev perfekt till den stora TV som vi har. Inne i skåpet
bor bla sub-woofern till biosystemet vilket gör ett härligt ljud.
Boom Booom. 
De båda lådorna togs bort, och gav plats till DVDn och Digitalboxen.
Och två små högtalare som tillhör bio-systemet.
Ni vet ju vilken pryl/tekniknörd jag är. 
Vi skaffade vårt biosystem 
när det var nytt-nytt med dylika
och är följdaktligen inte det bäst-bästa som 
finns nuförtiden. Men vi "rer oss" haha.

Igår såg vi Avatar, my gosh vilken upplevelse. Å vilken
vacker film, och så tragisk. Inte sett den? Gör det. 
Med ett öppet sinne. Jösses vad jag grät... *snyft*.

Först såg det ut så här, på självaste julaftonskvällen
Till slut



Till vänster om skåpet står en hög svart gammal pedistal.
Där har jag tänkt mig en 
Medinilla. Rosenskärm. 
Har ägt en sån tidigare, och ska försöka
få tag på en igen. 






Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

2 kommentarer:

  1. Såna sötnosar!!! Man smälter ju...

    SvaraRadera
  2. Verkligen söta nissar...tänk så roligt dom hade ihop...syskonkärlek...men lite synd om rottis kanske.men det är ju ändå han som är den store.
    "TV-skåpet" ser då så snyggt ut..

    Ha det så bra de sista dagarna på 2011!
    Hoppas vi inte blåser bort...

    Kram Margareta

    SvaraRadera