fredag 9 december 2011

Jag och min nya dator...

... kommer mycket väl överens. 
Har inte fattat förut vilken skillnad det är att "köra pc"
mot att ha en Mac.

Allt är så mycket enklare. 
Jag trodde det var tvärt om.
Men kanske likheten med iPhone 
gör att man känner sig hemma direkt.

Såna här roliga bilder kan man ta med nåt som heter
Photo Booth.
Det är en variant på webkamera.
Jag hatar att fastna på bild.
Men nu kommer nåt alldeles unikt!
En Bild på mig!

Eller...ja.... delvis i alla fall.
Gissa vad det gröna strecket är för något...

det är några päron i en skål...
resten är jag till vänster och braskamninen till höger
och nu ser jag att den lilla rosa dammsugaren kom med
och så ser man vardagsrummet där bakom.
Tänk så det kan bli.

Imorgon är det valp-hämtning.
Jag har införskaffat hundmat till småmagar
men glömt köpa koppel :-o
Rottis får dela med sig, helt enkelt.



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

1 kommentar:

  1. Vad mysigt med en ny valp vännen. Ha en fin tredje advent.
    Kram Agneta

    SvaraRadera