söndag 18 december 2011

Jag vill ha...

Igår tog vi en liten tur till Skövde. Hundarna skulle "last-tränas" och 
skulle tränas att vara tillsammans bak i bilen.
Vi har en jeep med jättestort utrymme, 
så det finns plast för många...

När lillen växt klart så får det bli en avdelning för varje hund, 
men nu får de vara tillsammans.

Det gick jättebra. Lillen sov i stort sett hela tiden som bilen rörde sig.
Sen kikade dom ut genom fönstret, på stora vida världen.

Skönt, då vet vi att bilresor kan företas utan större problem.

Vi var inne i en rolig affär, Chilli, i Skövde.
Jag går i väntans tider på vår soffa, som kommer
i början på januari. Nästa år.
Vad konstigt det låter...

Då ska här inredas. 
Kuddar, plädar, lyktor och så nya gardiner, kanske?

Chilli har i alla fall mina favvoplädar, de där med ena sidan fluff,
i olika härliga färger. Har en grå, nu vill jag ha en lila också...
och kanske en rosa... eller lime...

Och så hittade vi lampor.
En klar favorit är
Vi har en liknande i sovrummet i taket, köpt för ett år sen, 
och jag har ännu inte tröttnat på den
trots att jag ser den varje morgon när jag vaknar...

Ser ni provdockorna där bakom?
Månne jag får plats för en sån.
Med den antika brudklänning 
som jag ännu inte hittat nåt sätt
att visa.




Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

5 kommentarer:

  1. Hihi annars kan jag rekommendera en annan butik där det säljs kuddar, plädar, lampor o framförallt lyktor.......Gissa vilken? Ledtråd: Börjar på Bar....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det gick bra med bilresan för lillen.Våran Signe har alltid älskat bilen.Det måste var jobbigt med hundar som mår illa eller inte vill in i bilen.Då blir man ganska låst...
    Så roligt att planera lite inköp. Livet går ju vidare efter jul också...Även att man försöker att inte påverkas av någon julstress,så blir man lite indragen här och var.Jag vill att det ska vara lugnt.....och det är det härhemma.
    Vi har också lite snö.Snålblåst var det nu när jag och Signe var ute.
    För min del behöver det inte komma mer snö.

    Ha en så bra julvecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Skönt att det gick bra tillsammans under bilresan. Molly hon är lite sådär dag för dag.. Ibland gnyr hon, ibland sover hon..

    Kul det ska bli att se allt det nya sedan.

    SvaraRadera
  4. Jadu, om man säger så här..
    Underhållningen på julbordet handlade mer om "kulorna i grenen" än om gamla jultraditioner.. ;)

    Vilket kap att hitta en kappa för 60.. :)

    Må så gott, kram Evelina

    SvaraRadera
  5. Här i stan kallas de plädarna för Boom-plädar då de säljs i den butiken, och inte är de speciellt dyra heller =)

    SvaraRadera