tisdag 27 december 2011

Lata dagar...

Idag har vi en typisk lat dag.
Jag tvättar lite. Ni vet ju hur jobbigt det är
med tvättmaskin, tumlare 
och ett helt fristående litet hus
anpassat bara för denna aktivitet.
Nej just det. Inte särskilt jobbigt.

*gäsp*

Tagit en fika (mörkrostat kaffe med mjölk)
och kikat på två inspelade avsnitt av Medium.

*gäsp*

Myst lite med vovvarna.

*gäsp*

Dags för en promenad i vårsolen....ööööööh.
Nej visst ja det är ju mellandag.
Men vad kan man tro med den här värmen
och inte en gnutta snö?


Är nöjd med de färgmatchande böckerna. 
Tur, sånt jobb det var...
Soffan har några dagar kvar i huset, sen flyttar den till dottern.
Kommer nog att saknas av åtminstone hundarna...




Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

8 kommentarer:

  1. Jag skickar över Malte till dig, du verkar ha det alldeles för lugnt där hemma med dina vovvar :) Min har inte sovit en blund ännu kan ju hoppas att han nu däckar en stund...ha en fortsatt lat dag, KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh så skönt det låter! Precis sådär ska jule-dagarna vara hela tiden. Bara lata och trevliga!

    Önskar dig en härlig fortsättning!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig bild!

    Lata härliga soffdagar med så lie som möjligt att pyssla med......perfekt i mellandagarna.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Slödag här med jäsp...man orkar ine så mycket när man åker på dunderförkylning. Har fotat lite, tvättat också och lyssnat på musik och sovit...god fortsättning på dig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Härligt med lata dagar och blir det tråkigt kan du ju LÄSA! Himmel vilket bibliotek du har...där skulle jag gärna botanisera:)

    KRAM på dig.

    SvaraRadera
  6. Åh vilken skön dag! Jag blev jätte inspirerad när jag såg din bokhylla, jag borde verkligen göra detsamma, sätta böckerna i färgordning alltså.

    Tack snälla du för din fina kommentar hos mig idag, och ja, det var speglingar i fönstret på övervåningen som jag försökte få till : )

    SvaraRadera
  7. Tittar in för sista gången 2011 för att önska ett riktigt gott nytt år. Tack för ett fint bloggår, och för inspiration och vackra bilder. Vi ses 2012 som kommer att bli ett minst lika fint bloggår.
    Nyårskramar Pia

    SvaraRadera