söndag 4 december 2011

Sista natten med gänget

Nu har min dator flyttat hemifrån. 
Den fick flytta hem till dottern för att 
hennes gav upp andan för ett tag sen.

Så jag var ju tvungen (he he)  att köpa mig en ny dator...

Nu har jag alltså en ny kärlek. En iMac!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yes!


Det var allt som behövdes för att mitt liv skulle bli perfekt!
Jag fullkomligt älskar min nya dator. Ingen bärbar alltså,
utan en vacker, stor skärm, litet skönt tangentbord och en
trevlig mus som bla a går att bläddra med genom att svepa med fingrarna.
En enda strömkablel. 

Så jag varnar er som funderat på ny dator. Kolla Inte! på en iMac
om ni inte vill bli förförda. 
Den är som sagt vacker, och mycket smart. (som matte alltså, ha ha)



Förde över allt från den gamla datorn via trådlösa nätverket.
Eller, nu ljög jag lite, försökte, sen laggade nätverket ur och de
tappade kontakten, men tanken var god. Men det var inte deras fel
utan nätverkets... det löste sig sen....

I alla fall så har min iPhone och datorn ständig kontakt, och utbyter
bilder, almenacka, adressbok och information genom att använda Molnet, iCloud.
Det tar 50 sekunder från det jag tar en bild med iPhonen tills
den via Molnet placerar sig i datons bildprogram. Upp i himlen
och vänder alltså ;-) Och inga kablar

Tekniken är ju fantastisk. Man kan välja.
Antingen förfasa över allt nytt, som många i min generation,
eller så hänge sig totalt och njuta över alla möjligheter.

Att gå över till Mac efter att ha haft PC sen 1989 är inget större
problem. Lite annorlunda men så mycket enklare...

Nu ska vi fortsätta att lära känna varann, min Mac och jag.




Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

5 kommentarer:

  1. Ojojoj! Låter livsfarligt att ens titta på en sån. Kostade säkert bara en spottstyver oxå, hehe. EN SLADD?? Bara det alltså. Så modernt att jag inte ens hört iMac. Men skulle nog kännas läskigt att överge PC till förmån för Mac.... Nu fick man allt nåt att fundera på....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till din nya "vän":))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Gokväll!
    Vilken tuff brud du är.Jag fattar noll vad gäller datorer. Samtidigt skulle jag vilja våga att lära mig något,men det finns fortfarande någon spärr.Men en dag kanske.Det låter som det kunde bli enklare om man bara vågar....

    Ha en bra vecka med din nya kamrat!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Coolt med en Mac och vilken härlig inställning du har.
    Missa inte min utlottning.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Tack!
    Vad spännande med en ny dator. Det finns så mycket finesser man kan göra som jag inte förstår mig på. Men det blir kanske naturligt att lära sig det, med en ny dator.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera