onsdag 7 december 2011

Snart snart. Längtar längtar.

Till helgen flyttar han in. Vår valp.

Du måste vara ren och fin när du ska gå ut, säger mamma.


Tänkte på det imorse när jag låg och drog mig under det varma täcket.
Snart är det slut på lata mornar. Vi är lite bortskämda med rottis, som
är morgontrött så det räcker...

Från och med söndag morgon blir det jag som får kliva upp, 
slänga på mig nåt varmt och ut med nödig valp.

Man har det bra som bor i hus och bara kan kliva rakt ner på gräset.
Nu är han så duktig att han går på tidning, men målet är ju att han
ska bli rumsren snarast.

Så nu hämtar jag kraft...

Ha en bra dag, ni alla därute




Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

7 kommentarer:

  1. Så roligt för er!
    Då måste du visa sen hur valpen utvecklas och blir stor på din blogg.
    Ja, vi måste åka vidare sen till Danmark och gå på loppis till våren.
    För jag har blivet lite galen i gamla saker:)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så roligt!Klart lite jobbigt i början,men det är ju ändå bara positivt.
    Vilken julklapp...

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med en liten valp. Är avis:) KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Åh så gulligt:-)Men som du skriver; de där tidiga mornarna i busigt vinterväder är väl sådär ;-)
    Du har förresten fått ett "alldeles eget" inlägg hos mig:-)
    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så himla spännande, hoppas nu inte vädret ställer till det, här är det sol och vår, blev bara regn, läste att du ska till ostkusten...är det i mina trakter...lycka nu till med valpisen :) KRAM

    SvaraRadera