söndag 11 december 2011

Tänk va fort man glömmer...

...hur det är att ha valp i huset.

Pust, det tar på krafterna på en gammal tant ;-)
men det är ett kärt besvär.

Första natten gick över förväntan, den lille sov nedanför min säng
i en liten korg (som har snart växer ur).
Givetvis hade vi "tapetserat" golvet med tidningar...

Men totalt sett så har det första dygnet varit mysigt och...
ja så här mycket frisk luft har jag inte fått på länge, kan jag säga.

Rottis är rejält sotis, och den lille är lite så där lagom skraj 
när den store far fram och ska leka polis.

Men dottern har förberett valpis bra. 
Han kan både "sitt" och "vänta".
Och det magiska ordet NEJ! 
Så det blir nog bra det här...

Inga bra kort blir det i det här hemskans vädret.
Småhalt och ruskigt. 
Så det blir ett soffkort idag

samt ett på gänget precis innan vi
åkte hem hit hela bunten.


Den mörkaste tiken har nu flyttat till östkusten, hon
blev hämtad igår förmiddag.
Den andra tigrerade är våran Valpis, och den ljusa tiken,
Räkan kallad, stannar hos dottern ett tag...






Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

9 kommentarer:

  1. Mysigt med en liten valp, kan tänka att Rottis är lite sotis. Inte lätt med en ny konkurrent om mattes gunst:) KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Hej.. såå kul määä valp.. skulle allt vilja ha en valp jag med.. får se vad framtiden bär med sej.. vår lelle smôle Selma.. börjar som sagt var bli te åren ..9 år redan..suck..var har åren tagit vägen tro?.. Men visst är det lite slitsamt att ha valp.. men det mesta är ändå bara såå ...underbart.. njut av valptiden.. ICKE julgran säger du?? va??..:) med du firar väl jul eller... snygg du var på fotot..
    kram..Pia

    SvaraRadera
  3. Ja, det är lite små nervöst när man får en ny familjemedlem i huset, om hur det kommer att gå.
    Med din hundvana kommer det gå galant.
    Det finns fördelar med den varma vintern, lite mer klirr i kassan;)
    Ha en fin Adventskväll!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Du....jag har aldrig upplevt denna valptid så jobbig, märks att man inte är någon ungdom längre och man har ju erfarenhet..min 5:e jycke genom tiderna..det här ska bli härligt att få följa..kan tro att rottis är sotis :) ha en bra måndag, kram

    SvaraRadera
  5. Det är väl som att ha en liten "bebbe" nästan :O)
    Så gulliga de är valparna.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Men åhhh vad mysigt med en liten valp! De är ju helt bedårande :) Kan tänka mig att ni njuter nu!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Tack för krya på dig hälsningen, är hemma idag och förlorar pengar:( Men vad att göra är man sjuk så är man. Hälsa Rottis och lillvalpen.KRAM

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig att det mycket jobb. Vad kul att du ville vara med och fira med mig och tack för gullig kommentar!
    Kram Pia

    SvaraRadera