torsdag 15 december 2011

Tröttnat på valpbilder ännu?

Kära vänner, valpen är en källa till glädje, skratt, gråt och förtvivlan.
Inte precis gråt kanske, men typ nästan.
Speciellt när han drar iväg med fårskinnen...
eller jagar katten...

Han växer så det knakar. 
Vi väger honom och han har ökat 1/2 kg på fem dagar.
Väger nu 7,4 kg  som 9 1/2 vecka gammal, 
så med denna farten så blir han stor o stark när det blir klart.


konsten att koppla av i goda vänners lag...
Glädjande nog sover han hela nätterna.
Går man upp på natten, (det är åldern)
så vaknar han och ska med...
Då får man slänga på sig nåt och gå ut en liten vända.

Men jag tror, att om vi sover en hel natt själva så, sover han också...
Ligger i sin lilla korg nedanför min säng.
Jag säger till honom att lägga sig och det gör han.
Tur? Skicklighet? Smart valp?
Kvittar vilket, det är praktiskt i alla fall.

Nu sover han på sin pläd i köket, 
Rottis sover i TV-soffan 
och Katten har tagit hundens vardagsrumssoffa.
Lugnt o fridfullt alltså.

Jag har precis flyttat över nåt tusen
foton från systemkameran till nya iMac.
Nu ska jag försöka hitta nåt bra bildbehandlingsprogram
för vettigt pris, helst gratis.
På återseende.



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

5 kommentarer:

  1. Som att bli småbarnsmamma på nytt, fast din bäby har nog redan vassa små tänder:)

    3 tanter

    SvaraRadera
  2. Oj arma dagar en så söt filur och buse!!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är som att skaffa bebis på nytt. Ibland får man lite panik känsla i sig och tänker, men herreguud!! Man får inte ens vara ifred på toa. Och jag har bara ett litet djur på 2,5 kg!!! : ) Så jag kan förstå att det är full rulle hemma hos dig.

    SvaraRadera
  4. Det kan inte vara lätt att vara katt här....:) tala om att kunna koppla av med stor rottis...här delar man säng med vilde Malte..han ligger som slickad utefter ryggen..men är OK tycker det är mysigt, ha en fin helg, KRAM

    SvaraRadera
  5. Förstår inte vad som händer...det är jag som skriver och så får man upp att man är anonym...VIOLA

    SvaraRadera