tisdag 13 december 2011

Vad månne bliva..

... av familjens nykomling?
Diskmaskinen är ett märkligt väsen i köket...


Nu har första förskräckelsen över den 
typ tio gånger större kompisen Rottis lagt sig.
De leker. Och leker. Och leker.
Mammis, vad gjorde jag utan dig? Det är
en märklig känsla att ha ett sånt hängivet fan..
Och en liten varning för denna Ikea-mattan.
Snygg, men helt omöjlig att hålla ren...


Man får hålla sig ur vägen. 
Mest för Rottis som inte tar hänsyn till nåt. 
Full fart framåt.
Ja jag vet, man bör inte låta dom leka inne... 
men så här i början så känns
det som om man har lite mer koll, än utomhus.

I morse fick jag hindra den lille 
från att försvinna in under tvättstugan.
Han jagade katten! 
Katten är superrolig, tycker Lillen. 
Inte så rädd, mer "vill inte vara med".
Så när katten av misstag gick fram till mig ute imorse, 
kom Lillen farande som ett jehu. 
Yes! Got him...nästan...

Rottis låg inne i sin soffa i vardagsrummet och sov. 
Det är jobbigt att vara lekfarbror.
Dessutom hade han redan varit med och hämtat tidningen.
Jodå, en Rottis som bär tidningen. 

Lillen tycker att vägen är jätteskrämmande, tack för det.
Nu är det ju en bit härifrån, men vi både ser och hör
den tunga trafiken, nog för att skrämma en liten nioveckors valp.

Om Lillen äter på saker? Yes! Om han gillar sina leksaker? Yes!
Om Rottis gillar Lillens leksaker? Yes!
Resultat: två hundar skäller på varann med kompostgaller emellan...
Typ Voff! och viff! Högt!

Vad jag gör? 
Sitter vid datorn, 
iMac <3 lööööve, 
och försöker få nåt gjort.

Har påbörjat ett nytt projekt nu. 
Det berättar jag om vid senare tillfälle. 
Det är utveckligen av nåt som jag gjort 1996-98 och 
det ska bli så roligt att fortsätta.





Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

3 kommentarer:

  1. Ser dom framför mig :) tala om skillnad på storlek, den där store battingen ...är han försiktig med den där lille vilden..och så en katt mitt ibland allt..jissis säger jag, starka nerver kommer att krävas ett tag framöver :O ) ha en fin lussedag, KRAM

    SvaraRadera
  2. Härliga vovvar!!! Minns när vi skaffade nr 2, då var den 4 år äldre väldigt besvärad över den där jobbiga typen som bara flyttat in......låt mig va ifred din tönt sa hon! Å ge fasen i mitt ben! Äh tror jag lägger det där du inte når upp.....

    SvaraRadera