onsdag 14 december 2011

Välklädd herre...

Kläder på hundar har länge varit en källa till fniss och 
"herregud hur klär dom hundstackarn" hos oss.

Men det var innan jag skaffade en plyschhund mitt i värsta oväderstid.

Vår stackare han fryyyyyser. Så mycket att vi får släpa honom ut... 
På väg in pinnar han på...

Så nu har husse köpt en tröja med glitter...ja jag vet, skämmigt. Men när det gäller
små hundar så verkar det vara glitter som är prio, inte nyttigheter.
Denna tröja har tre stycken kronor i glitter på ryggen...


Han är ju så liten ännu, stackarn. 
Men växer väl... till oanad storlek. 
Kanske växer han om Rottis? 

Lillen har även fått ett rejält utetäcke som står emot väta och har skön fleece inuti.
Ja det är lite av showtime när Lillen ska kläs för utegång. Han sparkar och leker.
Jag svettas och svär, för det är bensnören och kardborre och det är inte lätt
med en mask som krälar på golvet. 
Att stå på knä är inte att tänka på vid mina år.
Inte heller bör jag stå lutad som jag gör, 
jag med min höftprotes...
En vacker dag (regnig eller snöig förstås)
så ligger jag där i en hög på golvet, med höften
ur led, intrasslad i fleece och kardborre och en stollig hund över mig.

Jo då han kan vara still också. När han är trött...

Nu sover han på sin filt i köket, trött efter en lång prommis
i blandning av snö och hagel och blåst.
Tog lite kort, men glömde sätta på 3g på iPhonen så att bilden skulle 
strömmas direkt in till iMac via iCloud. 

Därför får jag be om ert tålamod tills nästa 
faschion-uppdatering här...

Om ni undrar hur det går med Rottis dessa dagar:
jotack, hälsar han, det går...
ett väldans jobb att hålla ordning på benen 
så att inte den lille trasslar in sig och hamnar under...
och så är jag lite svartsjuk. Men matte
och jag går prommisar själv också, så det går...



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

3 kommentarer:

  1. Jack har oxå en regncape med fleece...Vi kallar den för kavajen:)) Han måste ha den om vi är ute i pulkabacken annars fryyyyser han!!! Fast nu är det ju ingen risk att behöva bli kall i pulkan....

    Ha det så gott med vovvarna;)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jag bara ler...men än har han inte ätit upp mattorna :) Malte har klarat av 2 st äkta mattor på en vecka, bra gjort...trött blir man emellanåt..han är den vildast valpen av alla de 5 jag haft..och inte blir man yngre heller...vi kämpar på...:) kram

    SvaraRadera
  3. Vilken liten goding....
    Det blir motion redan innan man går ut kan jag förstå.Med klädsel och sånt..
    Ta det försiktigt.....

    Kram Margareta

    SvaraRadera