torsdag 5 januari 2012

Äntligen ny soffa!!!

Nu är jag äntligen av med den vita skinnsoffa som jag var så less på. Dottern tog emot med öppna armar. Hon gillar sånt som kommer "hemifrån" och dessutom är gratis och blir hemkört och uppburit...


Nya soffan kom i fyra stora bauta-kartonger. Dessa veks ihop fint, tejpades samman och finns nu i lagårn för vidare befordran till återvinning. Plast, massor av plast gick samma väg. Gosh, vad jobbigt det var...

Sen tillbringade vi gårdagskvällen med att montera ihop. Jag var arbetsledare. Det brukar bli bäst. Jag läser monteringsanvisningen, vilket inte "vissa" gör .. Att slaviskt följa anvisningen behövs för att man ska få en soffa som man kan sitta i. Har ingen aning om man kunnat detta ifall "vissa" fått som "vissa" vill. "Vissa" i detta fallet, läser sällan denna blogg, hi hi.

Till slut stod den där, och den är så skön! En rejäl sk divansoffa. Perfekt för långa Film-sittningar, mysiga stick-stunder eller varför inte en god bok eller en kopp kaffe?

Nu ska jag leta med ljus och lykta efter nåt fint soffbord. De två gamla sidoborden ska ut! Dottern har faktiskt tackat nej till dom. Det säger en hel del....

Härlig stund i nya soffan idag, drog filten över knäna och satte igång den nya DVD-boxen,  "Millennium" dvs den gamla serien från 1996 med Lance Henricsen. Chris Carter, som gjorde X-files, har också gjort denna serie.

Nåväl, när TVn går på, och bioljudet delar ut ljudet i hela rummet, så somnar den lille vid mina fötter. Tack för det. Tur att det finns fler säsonger...







Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

2 kommentarer:

  1. Åh vad underbart med ny soffa! Sådär med plats och kartonger hade vi det härom dagen när vi fick ny säng :) Jag har fortfarande inte kört till återvinningen!

    Tack för påminnelsen med musiken. Bort med julen nu :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Mmmm, känslan av en ny soffa är helt underbar - för det är ju inte varje dag man köper en! Hoppas vi får se en bild när allt är på plats.

    Ha en jättefin helg nu och en JÄTTEKRAM för alla fina och roliga kommentarer du skriver hos oss - you make my day kära EM!

    Puss!

    SvaraRadera