onsdag 18 januari 2012

Djurdag-onsdag

Jag fortsätter struktureringen av min blogg (tänk om det vore lika lätt med irl (in real life=verkliga livet).

Idag är onsdag och då blir det
DJUR-DAG!

Mina djur, ja, dom har ni sett en hel del av här på bloggen.

Har varit häst-person i många år, men i vintras blev det droppen. Jag orkade helt enkelt inte med att sköta fyra-fem stora hästar. De skulle matas, det skulle mockas, de skulle tränas, de skulle ha pedikyr, de skulle ha kvalitetstid, de skulle ja ni fattar säkert... Och på det, den jäv--- vintern vi hade. Inte blir man yngre heller.

Tänk vad kul dom hade i snön. Inte jag...

 Efter mycken vånda så fick mina kära hästar nya hem. De två sista som åkte var födda här på gården. Det kändes... Nu vet jag att alla har underbara hem, där de får komma till sin rätt och må bra.


Så nu har vi då:

Katt 1 st
Gul kastrerad kille som vi hittade under tvättstugan förförra oktober. Han var bara några dagar, i dåligt skick, och någon mamma gav sig inte till känna. Så jag blev hans mamma. Mata och sköta en sån liten kattunge krävde vak-nätter, men det var det värt.

Han hatar när jag vill sitta i min skrivbordsstol
där sover han nämligen oftast
Hund 1 st
Rottis, blir sex år i år. Fick en hjärnskada för drygt ett år sen, det var lillhjärnan som fick en smäll vid ett hundslagsmål... Skadan gör att han har ingen riktig koll på sina ben o tassar, (ni vet, positionssystemet) men  i övrigt är han en glad kille som är mycket bortskämd, men i grunden ganska väl uppfostrad.
Perfekt utsiktspunkt i uterummet

Hundvalp 1 st
Trevägskorsning tretton veckor i skrivandes stund, som kom till av kärlek... Jadå. Det var det nog. Planerad var han då inte. Det är rottis/boxer/amstaff i honom.
Han är glad som en boxer, snäll som en rottis och trevlig som en amstaff. Ypperlig spårnäsa som han ärvt efter sin farmor (rottis) som var duktig på sånt. Det ska vi nog träna upp i framtiden.
Ett öra upp, ett i minne....
oj vad gul bilden blev.
Sen då?
Nepp, nu får det vara slut där.

Så framöver kommer jag att skriva om de tre små (?) liven på onsdagar.

Torsdag och lördag kvar. Helt utan nån slags struktur utom kanske namnen, där blir lite svårt att strukturera om, t o m för mig, nu när jag är i struktureringstagen. Vad skulle man kunna strukturera om Torsdagen t ex till? To. Ja ja det är redan gjort. Tors.... redan taget också. Ok vi behåller det så länge...

Vad säger ni? Ska vi ta typ sånt där med inredning, prylar, resor de där två dagarna?
Låta det liksom bli som det blir, tills vi strukturerat ut nåt där också?

Ja men vi bestämmer det så länge? Så bra det här ska bli! Känner mig mäkta nöjd över min strukturella blogg. Nu hoppas jag ni orkar hänga på här.

Måndag= Hemma-hos-dag
Tisdag= Teknik-dag
Onsdag= Djur-dag
Fredag= Musik-dag
Söndag= Bok-dag





Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

10 kommentarer:

  1. Onsdag blir ju min favorit så klart...att följa denna trio gläds jag åt...och jag som tycker Malte tar upp tiden..men vet..har man flera jyckar så roar dom sig med varandra..skulle behövt min gamle Otto här hemma..han kunde varit en god uppfostrare, just nu sitter Malte i dubbelsängen och har järnkoll på vägen..dom där skolungarna låter ju så mkt och då muttras det, snart dags att öppna butiken, ha de, kram

    SvaraRadera
  2. Låter spännande med din strukturering! Gulliga kissar, men någon hundmänniska är jag definitivt inte. Blev skrämd när jag var liten och det sitter i tyvärr. Förmodar att ni har lika grått som vi, försökte fota här men det var svårt...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Ja du, strukturera det är jag nog ganska dålig på, enligt andra då :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för din snälla kommentar!
    Kul med olika temadagar!
    Jag läser gärna om dina husdjur det ger en sån glädje.
    Det är så skönt och se när djuren blir så väl omhändertagna som dina.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vilka sötnosar du har att ta hand om. Just nu är struktur inte min starka sida heller.

    Vet du vad jag tänkte när du nämnde torsdag? Jo, städdag, det borde nämligen införas här, haha.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Ps: pinnandet tar också tid här. Ds:)

    SvaraRadera
  7. Ha, ha, man ser verkligen på kissemiss hur irriterad han är över att du har bett honom att flytta sig från stolen. Katter(egentligen alla djur) har väääldigt tydligt kroppsspråk:-)
    Kul att få läsa mer om raringarna:-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Inredning vore kul en dag. Vill jättegärna se mer av ditt hem, och speciellt "det svarta"!

    Blommor då? Kan det kanske vara något? Men jag undrar om du har tid över till att påta med växter med... Du har ju händerna fulla med alla djur!

    Rottis är verkligen en underbar ras! Hundvalpen såg verkligen supersöt ut, mer bilder på honom/henne tack!

    SvaraRadera
  9. Hello dear!
    Ja, tänk vad du haft att göra INNAN med alla djuren. Hu! Jag hade EN häst och hade upp över öronen att göra.
    Ja, och nu har man hund.. EN valp.. Ut och kissa mest hela tiden. Fast det har faktiskt lugnat ner sig lite nu.. Man blir förvånad.

    Din strukturerade vecka ser kanon ut! Jag vet det kommer bli jättebra!

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  10. Vad kul att du gillade min blogg! Den där blandisvalpen ser underbar ut, önskar mig en brindle nån gång i livet. Och det kan ju både frallor och staffar vara :) Välkommen åter!

    SvaraRadera