lördag 7 januari 2012

För själen...

Igår blev det cup-cakes igen.
Som om vi skulle behöva...
Men som jag brukar säga:
dessa är för själen, inte för kroppen

Vår extra breda ugn är superbra, 
lite långsam att värma upp
för den är ju så stor, 
men den rymmer mycket.




Denna gång blev det bara två formar á 6 muffins 
av den lite större sorten.
Formarna köpte jag i USA på 1980-talet 
och jösses vad jag har använt dom.

Muffinssmeten innehåller bla a 
ekologiskt rörsocker och det gör dem
lite annorlunda söta, och så gömmer sig 
hallon inuti och gör dom syrliga.
Frostingen är den vanliga med smör, 
philadelphiaost, 
vaniljsocker och florsocker
som vispas med elvispen. 
I denna har jag ibland röd och blå 
karamellfärg så det blir lila...
ibland gör jag mig till och stylar dom med diverse
pryttlar på, men idag blev det bara små söta hjärtan.
Vardagsvarianten en fredagkväll alltså...






Ha en skön helg, kära vänner!

Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

4 kommentarer:

  1. Ha ha skulle det där vara vardagsvarianten undrar man ju hur finvarianten ser ut!!! Verkar som ett helt konststycke att få dom så fina!
    Häng med vetja!!! Du har 2 veckor på dig att bestämma, hihi. Å då menar jag ju inte Åland, det får vi ta en annan gång.
    Barbro

    SvaraRadera
  2. Sådana fina och smarriga Cup cakes gör livet verkligen mycket trevligare : )

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bakverk.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Oj, vad de ser smarriga ut!
    Idag var jag till och med fikasugen.. och då betyder det att jag är på bättringsvägen.. :)
    Kram Evelina

    SvaraRadera