fredag 20 januari 2012

Fredag-oldies Musik vi minns.

Ja så var det fredag igen. Tycker ni inte att veckorna går fruktansvärt fort? Vroooom så var det helg igen... eller är ni såna att ni ser fredagen som en dag, inte början på en helg?

Fredagkvällarna hos oss är väl som hos många andra. Man är trött, in i märgen trött, efter att ha gått upp tidigt hela veckan. Man äter nåt gott, lite extra sådär, men inte sån stor portion. Man har lärt sig, för kvällen brukar bli kortare än man planerat, då hela familjen slumrar sött i soffan snarare än man tänkt.

Här hos mig är det ännu en musik-nostalgi-dag.

Idag har vi

Walker Brothers


The sun aint gonna shine anymore

När jag hör den här låten, så får jag rysningar, tårar i ögonen och jag sjunger med för full hals.
Å vad jag älskade dom! Självklart hade jag en singel med dom. Vinyl...
Pojkarna var så vackra, de var urtypen av hur en kille skulle se ut. Oj oj oj. Och när han pekar så... Suck...
sluta inte titta när ni ser han studiomannen, det fortsätter lite efter...



song written by Bob Crewe and Bob Gaudio. It was originally released as a single by Frankie Valli in 1965 on the Smash label and has been recorded by numerous artists since, including The Walker BrothersCher, and Keane.
Källa: wikipedia.

Walker Brothers, de trodde vi var tre bröder från England som gjorde succé i mitten på sexti-talet. Egentligen hette bröderna Scott, Gary och John Walker så här: Noel Scott Engel från Hamilton, Ohio. Gary Leeds från Glendale, Californien och John Joseph Maus från, jag tror det var, New York. Tänk så lurade vi var. Amerikanska, inte bröder, och gjorde karriär i England, USA var inte imponerade.
De hade en kort men intensiv karriär. John Walker fortsatte sedan som låtskrivare och artist, avled 2011.




Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar