onsdag 25 januari 2012

Hus-musen med vänner

God morgon alla glada!

Idag blir det djurdag här hos mig. Igår pratade vi lite om säkerhet på nätet, oj sån tråkig sak, men ack så viktigt.

Ni har säkert alla handlat på nätet, och jag också...
och för att gjuta olja på vågorna så måste jag säga att alla mina Tradera-försäljningar och inköpt har fungerat prickfritt. T o m den vunna sköra vasen som slagits in i en enda tidning och lagts lös i en kartong var hel när jag packade upp den... och säljaren hade tidigare fått påpekande för dålig packning, så jag visste...

Nåväl, tillbaks till våra vänner djuren.

Tänkte visa er lite gamla bilder. När barnen var små så fanns det verkligen ett helt zoo här. Dottern hade möss... små söta möss. Som blev flera söta små möss. Visste ni att mus-ungarna ser ut precis som de där röda geléråttorna när dom föds?
Foto: Madde, sju år.


Jag tror jag har visat er dessa bilder tidigare, men jag visar dom ändå...

Vår katt, som inte var så stor när vi hittade honom under tvättstugan, är nu en rejäl herre med identitetsproblem. Uppfostrad av en rottis och matad och skött av en människa, så kan det inte bli annat. Men han är en duktig jägare, trevlig kompis och rolig lekkamrat till valpen.


Fler husdjur! O ja då. Men jag måste hitta bilderna först... Undrar om ni är som jag? Bränner skivor med bilder, som ligger i mappar med datum på... och alla heter de typ dscblalala... och det är total oordning. Sen finns det ett antal minneskort liggandes....Undrar hur många tusen bilder (million?) man har tagit sen digitalkameran kom till huset år 1999? Vem minns vad man fotograferade 2004-04-26? typ? Varje gång jag skaffar mig en ny dator så tänker jag: ordning o reda! Ha ha, tror ni? Men den här nya iMac:en har bra funktioner för att hålla reda på bilderna, och det är bara att ta sig i kragen...

Nästa djur-dag ska jag nog visa er lite häst-bilder... eller kanske...

Imorgon blir det retro-dag. På begäran blir det från min tid i Berlin.

Måndag= Hemma-hos-dag
Tisdag= Teknik-dag
Onsdag= Djur-dag
Torsdag="fritt valt arbete"
Fredag= Musik-dag
Lördag= Lördagsgodis, gott o blandat
Söndag= Bok-dag


Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

6 kommentarer:

  1. Oh vad gärna jag skulle vilja ha en liten katt, de är så sjukt roliga!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har svårt för möss.Kan tycka dom är lite söta,men samtidigt äcklig.Man har ju ingen koll....dom tar sig fram överallt.
    Men kisse...oh så söt.Hundar och katter gillar jag mycke.
    Vi har en svart katt på ett av äldreboendena,där jag jobbar,hon heter Ella.Hon kommer nästan alltid i korridoren och vill bli klappad.Då kopplar man av lite i stressen som är ibland.
    Och så söt han är din store lille valp.

    Ha det gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Vilken go bild på kattungen och rottis :) Ringde idag försäkringsbolaget, glasögonen går att ta på hemförsäkringen så istället för 8000 kommer dom att kosta mig 1500, tack och lov för det...tycker nog även Malte....hoppas ni har en skön kväll, min vilde slumrar inte, full av bus som vanligt, kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Fina djur du har förutom bilden på musen ;)
    Nu kan vi se sjön Viken när det är vinter, det är 200 meter till sjön.
    Sov gott!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Fina djur du har förutom bilden på musen ;)
    Nu kan vi se sjön Viken när det är vinter, det är 200 meter till sjön.
    Sov gott!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Möss, råttor och hamstrar - I Like!

    Ser fram emot Berlininlägget :)

    Gällande bilderna, testa Picasa - gratis och extremt bra program för att sortera bilder och göra snabbredigering i. Använder det dagligen i jobbet. Gratis är det också och det är ju gott!

    SvaraRadera