söndag 15 januari 2012

Lazy söndag...

Som ni kanske sett så har jag bestämt mig att bli lite mer strukturerad.
Fredagar ska bli min musik-dag.

Den här bloggen har gått i stå senaste, det har varit dåligt med
min energi. Orsaken är väl delvis att vi haft tråkigheter i familjen, min kära
rara svärmor finns inte hos oss längre.

Jag älskar att läsa bloggar, att försöka göra intressanta, roliga och bra
inlägg och kommentera hos mina vänner.
Hur det har gått? Ja det kan nog bara ni svara på...
Att sitta vid datorn är
ett bra sätt att fördriva tid och att koppla av.

Så fram med struktur, det brukar hjälpa när man känner sig lite
som ett "ur-sk*tet lingon" som vi brukar säga när energin
runnit ut, och kvar är bara ett skrynkligt skal.

Söndagar ska bli bok-dag här hos mig på min blogg.
Jag läser massor. Mest deckare. Men även romaner.
Eftersom jag läser två-tre böcker i veckan på min iPhone,
nedladdade från vårt bibliotek
(tre nedladdningar per vecka är max)
så kan jag läsa det nyaste nytt.

Idag så tänker jag alltså recensera
bild från e-lib.se

Tistelblomman
av Amanda Hellberg

Tistelblomman är Amanda Hellbergs tredje
spänningsroman som handlar om Maja Grå.

Det är min första bok av henne och jag hastar
nu för att genast ladda ner de två tidigare som hon skrivit.

  • Döden på en blek häst
  • Krafsar och vill hem.
Om man kan säga att en bok är mysig, hemtrevlig
och samtidigt spännande och ruskig, så är denna bok 
precis så. Jag vill att den aldrig ska ta slut när det
gäller de beskrivningar av Skottlands natur, folket
som bor där, och så själva Tistelblomman.
Huset som Maja och hennes pojkvän Jack
hyr ute i vildmarken. Huset med många
hemligheter, och man sitter som på nålar
(ja jag erkänner att jag inte vågade läsa
när jag var ensam hemma en mörk kväll)
när Maja vandrar runt i huset.
Maja är inte som andra, hon ser mer, känner
mer och det är inget hon kan dela med sig
då hennes Jack är emot allt som har med
märkligheter.
Detta är ingen deckare. Man får mer känslan
av Svindlande Höjder och dramatiska kärlekshistorer
från systrarna Brontë.
Mer än så vill jag inte berätta, ni får själva 
läsa och ta gärna en filt kring 
benen, en cuppa (cup of tea), för man blir 
lite frusen när man dras in i Tistelblomman
och känner stenhusets kyla...
och det som väntar där. 




Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

6 kommentarer:

  1. Bra recension, den boken vill jag läsa. Har nu lagt ut en bild på pinterest och gillat andras bilder. Vad menas med knappen repint, vet du det?

    Tjatmoster.

    SvaraRadera
  2. Men det blir ju jättebra!!
    Jag är kass på det där med ordning på bloggen.. Har försökt men kommit ur spår ganska fort. Annars gillar jag när man har lite ordning och reda. ; )

    Kul med boktips! Jag läser så mycket jag hinner, vill mer om man säger så men ögonen sluter sig så fort jag har en bok i handen.

    Du är en supernice bloggvän! Helt magisk!! Bara så du vet..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag kommer absolut hålla koll på de böcker du rekommenderar. Just nu hinner jag inte läsa så mycket mellan allt jobb, bloggande och pluggande. Men under semestern brukar jag alltid proppa väskan full med böcker och läser så mycket jag kan!

    Tack snälla du för alla dina kommentarer, de är alltid lika roliga att läsa!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen tråkigt att höra om din svärmor - jag känner för dig, er!

    Jag gillar din nyordning i bloggen och boktips, ja jag älskart!

    Att försöka ha någon slags ordning, en röd tråd (även jag kämpar på) gör faktiskt att det blir lättare att blogga!

    Elsa och Helena: Repin knappen betyder att du "tar bilden" och lägger den i en egen board (mapp) Du kan sen lägga till en egen bildtext. Du kan gärna höra av dig till mig med om du vill veta mer!

    SvaraRadera