söndag 8 januari 2012

Lite från "nya" rummet

Vårt stora vardagsrum, Salen, har tidigare bara använts till "fint" eller då huset övrigt varit fullt och någon fått kinesat i bäddsoffan här.

Nu blir här andra bullar.
Hälften av bokhyllorna har förpassats in till sovrummet. En hel dröse böcker har sålts. Ny soffa har införskaffats och ett stort ekskåp har målats för att fungera som TVbänk och multimediaförvaring.
Mattan fick vara kvar. Den passar så bra till tapeten, som är original sen huset byggdes 1918.

Lampor har inhandlats. Har varit liiiiite inne på att flytta stora taklampan med kristallerna in hit, men nu blir det NYTT. Även fönsterlampor med kristaller ska BORT. Nu blev det istället taklampa m matchande fönsterlampor-




Vi hittade ett soffbord till slut, det är beställt och ska komma om ca en vecka. Därefter tänker jag visa er soffan.
Hittade även fina lyktor i helt rätt färg, och så två fina stora askar till kontrollerna. Visar jag senare.




Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

8 kommentarer:

  1. Vad Fint det blev!
    Era sängar är nog mycket dyrare och bekvämare än våra i gäst-rummet.
    Max 1 vecka orkar gästerna sova hos oss. Fniss!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Man tackar! Jo, jag tänkte väl också på att bilda olika ord av våra bokstäver :-), men det blev mest praktiskt som det är nu. Hängaren kommer att sitta i en liten smutt vid handfatet, och då blev det bäst att minsta människorna fick närmsta krokarna!
    Oj vad ni fixar och grejjar hos er!
    Jag börjar känna lite inspiration igen att komma igång och fixa, men en envis förkylning gör att kroppen inte riktigt håller med:-(
    Vad roligt att ni har originaltapeterna kvar i rummet!
    Här finns det bara rester av tidigare tapeter, fast det ska jag väl vara glad för eftersom flera av dem är brun-svart-mönstrade i väldigt röriga mönster;-)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Vilken fräck taklampa! Ser fram emot att få se soffan. Kraam!

    SvaraRadera
  4. Så fint du piffat till det och bra med gardinerna. Dit kan väl Rottis och lillvalpen i alla fall inte hoppa:) Nu får du visa soffan snart:)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Vad ni är duktiga som fixar och donar. Tack för info om GIMP!

    3 tanter.

    SvaraRadera
  6. Blev ju kanon, läcker lampa..kan tänka mig att rottis har fullt upp nu för tiden...och den lille är smitare..det kan bli helnipprig på...just nu ligger den där vilde och biter på en gummiboll, det enda han inte lyckas ta sönder...ha en bra vecka med era yrväder, kram

    SvaraRadera
  7. Det är så kul att göra om hemma. Jag blir alltid påmind om att fixa till vår bokhylla i färgordning när jag ser din, jag ska, jag ska, jag ska : ) Så fort jag får tid!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Det blir ju som ett helt nytt rum,med så mycket nyinköpt.Så roligt att förändra....Lampan i taket ser ut att ge fina skuggor.
    Och så då ny soffa och nytt bord.
    Få den lille vara i den soffan tro?Kanske när matte sitter där och när matte inte ser.......Men det är ju här och nu vi lever.
    Här snöar det för fullt nu,så nu är allt vitt därute.

    Ha det bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera