lördag 21 januari 2012

Lördagsgodis-NOTCOT.

En sån där härligt lat lördag. Igår var vi iväg och handlade. Jaha, säger ni kanske, thank you for sharing...
Men vi bor som sagt två mil från närmsta vettiga affär och då blir det veckohandling som gäller.
Vanligtvis brukar det vara på lördagar som vi handlar, men vi tog en sväng igår eftermiddag istället, så som alla andra, typ,  och nu idag så är kyl o frys fulla och vi är lata och lediga.

Nice.

Idag tänkte jag slå ett slag för ett av mina favvoställen på nätet.
Jag är så väldigt förtjust i ny teknik, nya influenser, design och sånt. Även om mitt hjärta också klappar för antikviteter och gamla spetsar... totalförvirrad, alltså.

Nåväl
Vill ni ha ett sånt där härligt oh! åh! nämen! va! ställe att gå in på så hälsa på hos




Här finns notcot.com, notcom.org, notcouture, tasteologie, liqurious, notventures och notlabs.
Prylar, design, kläder, mat, dryck, bilder, teknik, upplevelser mm mm mm.
Jag länkar inte, utan ni får gå in och uppleva detta själva. Klicka på bilden...

What is NOTCOT?
NOTCOT is a visual filtration of ideas + aesthetics + amusements. NOTCOT's two sites have become the daily sources of inspiration for creatives everywhere, fighting the good fight against "creative block" since 2005 with visually stunning imagery, the latest in international trends, and a passion for all things well designed.

NOTCOT.ORG is a community of creatives, design lovers, and trendsetters - where .org serves as the studio bulletin board gone digital - each image and caption brings you to a place worth visiting. It's about sharing what inspires you. Bookmarks, del.icio.us, digg, blogrolls, etc. make you read, search and think. This is the PICTUREBOOK to their novel. NOTCOT.COM is the editorial face of NOTCOT, offering in-depth features on products, artists, technology, innovation, and up-and-coming trends.

With the addition of NotCouture and Liqurious, what more could one need. NotCouture keeps you looking your best, as users find the latest and greatest in fashion and beauty for men and women. (And don't be fooled, this is a designer's take on fashion, not just the usuals in every magazine you see). Liqurious showcases the design in drinks ~ there are some gorgeous, luxurious, enticing cocktails out there!

Ha så trevligt.





Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

2 kommentarer:

  1. Det är så roligt när man är mitt inne i en kreativ process, precis som du är nu med ditt rum. Kom ihåg att provmåla innan du målar hela rummet, tro mig det lönar sig : )

    Själv har jag fullt upp i helgen eftersom jag jobbar. Men igår efter jobbet var vi och hälsade på några vänner och deras lilla tre veckor gamla bebis, det är supermys på hög nivå!

    Nu ska jag kolla in den där sidan som du rekommenderade!

    SvaraRadera
  2. Extra plus för man som bär in ved;-)
    Det är väl underbart att kunna ha en sån slappardag. Det är sånt man önskar sig när hunden ska promeneras i snöstorm(vi har inte inhägnat hos oss) och hästarna ska ha sitt. Fast jag brukar trösta mig med att till sommaren, då, då får jag mina slappardagar; hästarna går ute och förhoppningsvis snöstormar det inte när vovve ska promeneras. Då är det riktigt skönt att ta en långpromenad tidigt på morgonen när det fortfarande bara är fåglarna och jag som är vakna:-)
    Kram

    SvaraRadera