måndag 23 januari 2012

Måndag-hos oss

Hos oss är det mycket "djur", just nu. Ibland känns det som jag inte gör annat än ordnar mat, vatten, promenad, tuggben, passar nya soffan som är no-no för hundarna, tränar lite "vad-göra-och-inte". Men det är också mycket kel, lek och mysstunder.

Unghunden, eller jag säger VALPEN fortfarande, är ju så helt bedårande. Kan inte sluta le när jag ser den lilla godingen ligga på mattan, helt inne i sitt nya tuggben. Man får passa på att se sig mätt på valpstadiet, han växer varje dag. Nu är han så tung att det är slut med att bära, nu får han minsann gå själv...

Han är nu (99 %) rumsren, och den där procenten är nog mest jag skuld till. Man måste veta när han har lekt, när han sovit, när han ätit osv. Det är då det tränger på. Då frågar jag om han vill gå ut, och då skuttar han glatt fram till dörren. Jag har ju skrivit om att jag är lat och skickar ut dom själva, det stämmer ofta, men jag brukar gå med den lille ut för att verkligen få veta att "det blir nåt gjort". Vi går promenader "utanför vårt" också, och då är det koppel som gäller.

Det är ju ingen knähund vi har skaffat, utan han förväntas bli en rejäl kille som ska göra så att matte kan sova gott på nätterna här ute i obygden. Dagsformen är nu 14,3 kg och han har gått upp 1,1 kg på en vecka... Idag är han tre månader och tretton dagar....Det kanske inte blir som Rottis, som väger sisådär 54 kg, men det blir nåt att hålla i tassen i alla fall. En som talar om när det kommer besök till gården. En gårdsvar alltså, som det hette förr...

Här kommer en bildkavalkad på underverket.

Mysigt? Ja det kan man tro. Har ju snott Rottis stol...

Mmm, det där va nåt mumsigt...

Söt! Jag är söt! Hörru, matte, ser du va söt jag är!

Sakletare och Renhållningsarbetare


Se vad liten och söt jag är. Kan vi inte gå in nu?
Den lilla vita kulan som hänger på hans halsband är en lampa. Den lyser röd, eller blinkar om man vill så, och är ovärderlig hjälp när man är ute och det är mörkt.

Annars så är det nya sovrummet som är i fokus. Vi väntar på sängarna. Väggarna? Mja, det där med paneler har jag fått lite andra tankar på sen jag var och kollade på dom live. Det kändes inte rätt. Alls. Så det blir nåt annat istället. Ber att få återkomma...



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

5 kommentarer:

  1. Vilken sötnos, vill också ha hund men det funkar inte med jobb och lägenhet!
    Har hälsat till Violan som jag träffade i helgen:)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Han är ju bara helt underbar den där lille :)underbara foton på honom, skönt när kisseriet börjar att funka :) ha en fin vecka, kram från oss 3

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Valpen är ju helt bedårande! Vet du vad, den översta bilden borde du skicka in till bloggen desire to inspire; där kör dom inlägg varje måndag som heter: Pets on furniture.

    Din valp skulle verkligen platsa där! Här kommer en länk:

    http://www.desiretoinspire.net/blog/2011/12/19/mondays-pets-on-furniture.html

    P.s Skulle älska ett inlägg från dina dar i Berlin - snälla?!

    Kram,kram kära du!

    SvaraRadera
  5. SÅ himla söt han är den där lilla raringen, första bilden är ju helt underbar....han liknar en tigrerad boxervalp och vilka ögon....här har man märken på näsan, blir ett snyggt passfoto som ska tas imorgon...han lyckades riva mig i ansiktet med sina tänder när vi busade i sängen i morse...tror du man kan ta en drulleförsäkring på vilde Malte...skulle behövas :) kram till er och tack för hälsningen

    SvaraRadera