måndag 16 januari 2012

Måndag, måndag...


Måndagar är alltid speciella. Man är alltid trött. Beror på att man inte kunnat komma i säng
tidigt nog, så att man virrar ur sängen kl 4 mer sovande än vaken. Hallå, man har ju nyss somnat, ju.

När jag vinkat av mannen (schasat iväg, mera, typ) och hällt resten av kaffet i bryggaren på en liten söt
termos, så nästan springer jag in i sängen och drar täcket över mig. Hundarna har redan somnat om efter sin mycket ofrivilliga morgonp*nk. De har släpar sig ut och gör det som de ska, nära nära, och så fort in igen...

Somnar jag om sen? Eh, skojar ni? Såklart inte. Man har ju lyckats bli tvärvaken den här halvtimman som man fixat frukost till mannen som han kan äta på tåget. Alltför ofta slutar det med att jag ligger en stund och går sen upp o dricker upp kaffet...

Klart man ställer upp och hjälper till så att han får med sig allt han ska+ att han kommer iväg i tid. Han har trots allt en halvtimmas bilkörning och sen dryga timman på tåg. Det behövs två trötta för att få iväg en trött person i rätt tid så att den "något piggare efter att ha satt sig i en kall bil, sladden till motorvärmaren glöms alltid bort på kvällen"- personen slipper stressa för att inte missa tåget.

Jag är alltså mera uppe på morgonen som nån slags med-lidande. Jag lider vaken med honom den där halvtimman, liksom. Och kaffe ska hällas nybryggt på termos, eller hur?

Nu kom jag på att jag ska göra måndagar till
Hemma hos oss-dag.
Alltså:
Fredag = musik-dag
Söndag = bok-dag
Måndag = hemma hos oss-dag

Fortsättning följer-
det blir bra det här, att få lite struktur



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är nog guld värt att du tar den lilla stunden på morgonen med maken,
    är det inte kärlek så säg.
    Bra tips att lacka över tapeten.
    Ha en fin början på veckan och hoppas att natten blir mer sömn för dig.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vad underbar du är som går upp så tidigt för makens skull, det är kärlek det!

    Kram!

    SvaraRadera