tisdag 31 januari 2012

Nutidsorientering


Hej, nu är vi tillbaks till år 2012 igen. Lämnar Berlin lite...

Tänkte uppdatera lite om läget på hemmafronten, och vad jag pysslat med.

Jag var en sväng till Göteborg. Dottern åkte med som sällskap. Vi hade inte så lång tid på oss att shoppa efter att vi varit på det som var mitt egentliga ärende, men lite grann hann vi i alla fall med.
Inte köpte jag med några såna här hem, inte.
Hjärnsläpp.

Vi gick länge inne på Indiska och fantiserade om hur vi skulle göra om här och där. Dottern hade en typ himmelssäng, eller baldakin,  i sin första egna lägenhet. I den lägenhet hon bor i nu så har vi inte velat borra i taket. Så nu pratade vi om spänna wire, ha långa gardiner mm mm. Hon har verkligen sin egen stil och med tanke på att det knapp kostat nåt (loppis och hämtat grejor här) så har hon en mysig tvåa. Med två hundar och tre katter så har hon fullt upp att hålla ordning. Det var rena kaoset då hon hade tiken och sju valpar där, och när alla valpar utom en flyttade så blev det "tomt", haha.
Våran valps syster och mamma.

Här hemma är det full fart. Husse var hemma med "killarna" när vi var i Göteborg, och han pustade och sa "vilket liv!" och jag sa "välkommen till min vardag", när jag kom hem och överöstes av blöta pussar. Första gången matte varit borta från huset, och husse hemma. Konstigt!

Sovrummet. Det där med panel och sånt. Glöm bort vad jag skrivit om det. Eftersom man idag knappt kan köpa nåt utan att få vänta i veckovis, (väntar fortfarande på sängarna...) så skippade jag panelen. Lång väntetid, OCH så fick jag känna på den och se den IRL- Det var inte som jag tänkt mig alls. Ser bra ut på bild, men tror att det skulle bli gillestuga-varning ändå- och det räcker med bastupanel i detta huset.

SÅ-

nu är det färg! Målade halva rummet i söndags och resten ikväll om vi orkar. Är så nöjd. Dessutom blev det betydligt billigare.
Den gula väggen är målad vävtapet så det blir struktur. Vi spacklade igen hålen och drog med en pensel efter, för att ge det spacklade samma struktur.

Detta rummet kommer att renoveras framöver på samma sätt som våra andra rum. Där har vi satt renoveringsgips, målat tak, lister och fönster. Här "smaskar vi på färg" på väggen så länge.

Och så till sist: älsklingsvovvarna. Nya bilder. "Valpen" väger nu över 17 kilo och matte har sedan länge slutat bära...


På sin mysiga pall vid elementet...

Rottis i favvo-stolen, precis lagom



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

6 kommentarer:

  1. Det ska bli riktigt spännande att se ditt färdiga rum. Gult är verkligen en färg man blir glad av, och den är rätt behaglig att omge sig med!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ah, jag trodde ni målade med gul färg men så var det ju inte, spännande med en rosalila nyans! (själv har jag kommit att gilla gult, det trodde jag aldrig själv)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul att se rummet färdigt sen. Tänk att man kan förvandla ett rum med lite färg bara.
    Vad tycker rottisen om de nya familjemedlemmarna katten och valpen?
    Min katt vill vara herren på täppan, det är lite tråkigt.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vad ni renoverar...härligt med att skapa och underbara bilder på vovvarna..idag har Malte intagit en hårdplast list i köket..hoppas han tog den i små bitar...blivit matad med sparris för säkerhets skull så det kapslas in..vad trött man blir ;( kram

    SvaraRadera
  5. Oj vad ni ligger i, blir säkert snyggt! Men vi får väl se det färdigt sen kan jag tro!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. ÅÅ, här händer det grejer!
    Ska bli spännande att följa renoveringen..
    Önskar dig en go kväll!
    Kram Evelina

    SvaraRadera