tisdag 10 januari 2012

Ok ok här kommer den...

Här kommer soffan.
Bilden tagen med digitalkameran på nytt stativ.
Helt obehandlad bild.  Den osminkade verkligheten alltså.


Soffan står så att man kan gå bakom den
och på så vis komma åt både böcker och 
mitt "finporslin" som finns i skåpen.

Och så valpen lite nere till höger.
Snäll? Mja beror på hur man ser det.
Han stjäl allt men har hittills inte
bitit sönder nåt. Om man inte räknar tidningar...

Det nya soffbordet har vi inte fått ännu, så jag visar det fuuuula gamla.
Ovanpå ligger två askar. Den rosa innehåller de olika dosorna som 
hör till TV, DVD, Bioljud, Sterero, Digitaldekoder,,,,, ja ni vet,,,
Den beige innehåller glasögon... har flera olika, vet aldrig var dom är...
Askarna ska ha andra platser framöver. 

Utanför fönstret är den blå timmen, då mörkret släpper taget.

Är trött o lite smågrinig efter att ha gått upp kl 4
och inte sovit mer sen...

Nu får jag sätta igång lite Spotify-musik, och 
städa eller nåt, det brukar höja energin lite.





Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

4 kommentarer:

  1. Men! Så mycket nytt och fint!!
    Och valpen.. jag såg honom direkt. Han är så fin.. Jag var grinig igår efter en natt med inte mycket sömn för varken jag eller lilla H. Fullmåne kanske det var.. och varmt.. Nä, nu får det bli en kopp te med honung..

    Kram vän!

    SvaraRadera
  2. Förnyelsens vindar blåser i bloggarna just nu :)

    SvaraRadera
  3. Men den ser ju jättesnygg ut - och bekväm, precis som en soffa ska vara! Ser att vi har ordnat bokhyllorna lika, efter färg :)

    SvaraRadera
  4. Du får lägga dig tidigt ikväll och sova riktigt gott i natt så känns det förhoppningsvis bättre i morgon... och soffan den var ju fin!
    Kram Evelinaa

    SvaraRadera