tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag!

Vad får ditt hjärta att klappa lite fortare?

Först så väljer vi ju oftast man, barn och husdjur. Sen kanske nåt favoritplagg, nån vacker blomma eller nån mysig möbel.

Jag har en bil, jag. En hjärtebil. Som jag fick av min man på en bröllopsdag. En vit jagga. En Daimler-Jaguar 1981, ett specialbygge. Det vill väl alla ha, eller?



Just nu står han, ja det är en han, i garaget. Växellådan ska bytas, den har gjort sitt. Det är ett projekt, och hjärteprojekt ska man inte stressa med.

Ibland går jag upp i garaget och klappar på honom lite, påminner om den härliga Danmarkstrippen vi gjorde för några år sen.

När vi gled längs Strandvejen, stannade på olika ställen och doppade tårna, (jag alltså, inte jaggan) och slutade kvällen på Dyrehavsbakken. Där matte fick hålla sig från ölen för att kunna köra tillbaks till hotellet. Som låg mellan Helsingör och Köpenhamn och hade vidunderlig utsikt över Sundet.

Jag hoppas att ni har haft trevligt med mina Berlin-minnen. Det har varit så roligt att plocka fram alla bilder och minnen och skriva om dem. Jag skulle kunna skriva så mycket mer, men då blir det nog mer personligt än jag är beredd att dela med mig... fegis jag är, va?

Ha en underbar Alla Hjärtans Dag ni alla!





Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

6 kommentarer:

  1. Mitt hjärta klappar fort när jag hör en av mina favorit låtar :)

    SvaraRadera
  2. Oj, förstår dig, vilken pärla!

    En stor kram till dig idag,

    Anneli.

    SvaraRadera
  3. Jag hade det så trevligt med din Berlinföljetong :) kan jag skicka över Malte ett par veckor, tror han skulle platsa hos er..ni verkar ha det lite för lugnt :) kram

    SvaraRadera
  4. Vilken bil du har!!
    Jag är tacksam att den inte är min.Här räcker det gott med en skoda.
    Jag förstår inget ,vad gäller bilar.så helst ska dom bara gå.....
    För ett par dagar sedan lyste en illröd lampa på panelen..obehagligt..men det var bara olja som behövde fyllas på denna gången.Snart är det besiktning...
    Idag var det en tand som gick itu...akuttid hos tandläkaren på em.Nu tandvärk...,men det är väl bedövningen som släppt..
    Verkligheten är inte så hjärtlig alltid,men ibland går det mer å räls.

    Ha det bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Vilken pärla du har där hemma :) hoppas ni sluppit all snö som kommit, ha en fin dag, kram från oss 3

    SvaraRadera