måndag 20 februari 2012

Måndag-skåpinventering

Så var det måndag igen. Början på en ny vecka. Har helgen varit bra?

När vi började renovera vårt kök, så plockade jag ner allting i kartonger. Sen, när allt var klart, så bestämde jag mig för att börja använda sånt "fint" som bara varit till fest förut. Sånt som stod i vitrinskåp och bara samlade damm. Arvegods mest.

I detta köksskåp står bla a vita små skålar "Swedish Grace" och turkos Höganässkålar. Ärvda assietter, vita glasskålar, pressglas och gammalt silver i gamla glasburkar för desserter och "kafferep".

Manglade linnehanddukar. På nedre plan finns bra-iga bukar från Ikea med hundkex (viktiga saker), te, ströbröd och de små innehåller kryddor och muskotnöt. En kakburk med goda kakor (köpe för tillfället) och fint strössel. 



I det andra skåpet finns bland annat älsklingsskålen för bakning, vita Mine-skålar, favoritkakfatet på fot i lila glas och flera tillbringare. Och så min lilla samling små glasvaser i olika rosa och röda nyanser.
Älsklingsglasen inköpta i Rumänien och dessertskålarna i glas på fot som är så goda att äta ur.



Så där, nu vet ni hur det ser ut i två av mina köksskåp (de har glasdörrar så allt syns...)

Vad gillar ni utseendet på min blogg förresten? Jag har städat lite och så har jag fått hjälp av goa bloggvännen The Super Ordinary med den nya, renare designen, som känns lite mer jag. Den här bloggen skriver jag ju om en massa olika saker, så det känns rätt att designen är lite mer tillbakalutad än min tidigare "spetsiga" look.

5 kommentarer:

  1. Din blogg ser jättefin ut, vad skönt att det löste sig med bakgrunden!

    Du gör verkligen helt rätt i att använda dina fina ärvda prylar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. hej!
    Så mycke fint du har i skåpen.Visst ska man använda det man har.Hundkex är fiiint också.Det betyder mycke i olika situationer.
    Utseendet på bloggen var fin innan också,tycker jag att jag kommer ihåg.Men vad fort man glömmer.
    Mia är ju så duktig på sånt här,och det är ju du också,så det kan inte annat än bli bra.
    Här blåser det styv kuling nu,och jag är trött...så det blir väl soffan och TV.

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Fint och fräscht både på bloggen och i skåpet :)

    SvaraRadera
  4. Hi Elsa, just stopping by to say how delightful your blog is. Thanks so much for sharing. I have recently found your blog and am now following you, and will visit often. Please stop by my blog and perhaps you would like to follow me also. Have a wonderful day. Hugs, Chris
    http://chelencarter-retiredandlovingit.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. snygg, men jag tycker texten är lite för ljus för bakgrunden... jag är dock medveten om jag är rätt gnällig när det gäller sånt, har verkligen svårt att läsa när kontrasten är för liten trots glasögon och ganska ringa ålder ;-)

    SvaraRadera