söndag 11 mars 2012

Älsklingsvasen

Ibland hittar man favoriterna helt otippat.


Inte så att man "jag-har-önskat-mig-en-randig-vas-hela-mitt-liv"-
skriker hysteriskt när man ser den stå där på hyllan på loppisen.

Utan man stannar till framför hyllan, tittar lite närmare, lyfter,
kollar under (nej inget känt märke tror jag), väger den i handen,
kollar lite till från avstånd. Ser sen prislappen: 5 kr.
Det avgör saken.

För fem kronor så blir alltså denna vas min.
Den passar utmärkt i det svart-vita köket.
Jag ser på den och blir glad.



9 kommentarer:

  1. Hej EM!

    Jag ser tydligt att denna vas ska tillhöra dig.Viss saker står ens namn på.Vasen var jättefin.Tänk,vita doftpioner i den......eller syrener.
    Snart är vi där.
    Jag har just vilat middag i två timmar i järnsängen.Skönt!!!!!
    Nu ska jag fixa kaffe.Bakade en toscakaka på fm.

    Ha en bra kväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Finfin vas! :)
    Hoppas du haft en härlig helg, kram Evelina

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd :) passar i ditt fina kök, hoppas helgen varit skön, nu hoppas jag att axeln håller ett tag igen, ha de, kram

    SvaraRadera
  4. Fin vas EM:) Haha, då vet jag att du är balanserad och lugn och inte skriker när är på loppis:) Fnissar glatt åt ditt inlägg!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  5. Så läcker form på den snygga glada vasen, förstår att du gillar den.
    Det var så längesen jag var på loppis
    hoppas det blir tillfälle snart
    Ha det bäst
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  6. Så läcker form på den snygga glada vasen, förstår att du gillar den.
    Det var så längesen jag var på loppis
    hoppas det blir tillfälle snart
    Ha det bäst
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  7. Vilka fina loppisfynd du har gjort, både vasen och diabilderna!
    Spännande att köpa "grisen i säcken", men som du skriver så är det ju intressanta ämnen på diabilderna.
    Det lät spännande med utbyggnaden, är det något jag har missat eller är det övervåningen? Skulle inte ni inreda där?
    Skönt att du hittade hålen i staketet. Kanske lillfisen kan hålla sig hemma i fortsättningen då;-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Vilket kap, vasen är ju hur fin som helst! Grattis till det fina fyndet!

    Kram!

    SvaraRadera