måndag 26 mars 2012

I kras... och läsa bok i mobben

Igår satte jag en av mina nya affischer i ram.
Och glas...
eller plexi som det 
är i Ikeas ramar.
Bilden är 50 x 70 cm
och när allt var klart
så skulle jag luta den mot chiffonjén
för att se hur det skulle se ut på den väggen...

I kras. 
Den rasade ner bakom chiffonjén och en 
bit gick ur plexit...

Så det fick bli en ny plats 
där skadan inte syns så väl.


Hur bilden ser ut som jag gjort affisch av?
Så här:

Färgbehandlad och något retuscherad bild från förra sommarens västkustsemester.

Sen tänkte jag visa er hur det ser
ut när man läser en bok i iPhone.
Det kan verka som om det
blir jobbigt att läsa en liten text 
som det blir när man surfar.
Men boken laddas ner i iPhonen
och där läser man off-line
och man kan också välja
storlek på texten.
Så här ser det ut när jag läser.
Detta är alltså hela iPhonens
bildskärm:


Man bläddrar framåt genom att trycka lätt
med ett finger på högra sidan av skärmen.
Det finns olika sätt att välja blädderteknik.
Ett tryck nertill tar fram "bokhyllan" och inställningarna...

Programmet/appen heter Bluefire och finns
gratis på app-store för både
Mac och Android.

Som bonus är att man 
kan läsa PDF-filer 
i Bluefire också...

6 kommentarer:

  1. Oj var det ett egentaget foto!!! Du är ju proffas ju!
    Läsa bok i iPhone, hm låter ju modernt, men du är ju så tekniskt begåvad, själv skulle jag nog inte komma på den saken. Man kan visst titta på film också men begriper inte hur man får in den i telefonen..hihi o hur batteriet klarar det. Ljudbok däremot gillar jag så man slipper anstränga sig ett endaste dugg. Bra när man kör bil. Men ärligt talat hur får du in boken i telefonen??? Köper man bok eller finns lånebibliotek??? O hur gör du med batteriet?

    SvaraRadera
  2. Så det var Adam som gällde här :) kyra på dig hälsar 3 tanter

    SvaraRadera
  3. Underbar bild!! Passar perfekt där!! Hoppas du har det bra annars. Tänkte att jag kanske skulle ringa dig igen framåt och tjöta lite igen ; )Mycket jag tänker du vet.. Vill mycket men hinner sällan allt.

    kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig bild, verkligen jättefin. Den passar perfekt över sängen!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart foto, passar perfekt där det sitter :) hoppas du mår bättre nu, kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Verkligen fin bild!
    Synd att glaset gick lite sönder,
    men tavlan var som pricken över i:et i ert sovrum.
    Kram Anette

    SvaraRadera