onsdag 21 mars 2012

Idag gör vi vågen...

...för våra första vårblommor.


Hundarna och jag har jobbat ute några timmar, 
och på en undanskymd plats i en hage
hittade jag dessa små, söta, gula saker.
Jippeee, äntligen finns här hopp om vår.


Och så hittade Lilleman och jag de här fina...
Det var lite svårt att få skärpa på bilden, då Lilleman
slickade både på blommor, kamera och i mitt ansikte...


Det var så mysigt med sällskap ute idag. 

De har satt i sig en jätteskål med vatten, för det är varmt, riktigt varmt.
Så varmt att jag till slut jobbade i T-shirt. Ja inte enbart, hi hi.
Joggingbrallor (ständiga följeslagare) och avklippta gummistövlar.
Varför avklippta? 
Gillar låga skaft, det blir inte så varmt, 
och de var ändå så gamla...

Så det är verkligen nåt för tidningen Lantliv att komma hit och plåta.
En riktig lantlolla på riktiga landet...haha.

Köpte Lantliv igår, kan inte låta bli, det finns så mycket fint här
att drömma om. 

foto: tidningen Lantlivs hemsida

Och en god glass...choklad m pecan,  som plåster på såren
för att besiktningen av sonens bil gick så uselt 
(som om det vore MITT fel?)

Jag tillhör varken kategorin, eller åldersgruppen, 
där det lönar sig att åka till Bilprovningen
och hoppas på milt omdöme med hjälp av charm... 
Nej, jag tror faktiskt att personalen är mer proffs än så...
Det är väl typ meningen att bilen ska vara lagad o hel...
Nåväl ingen skugga föll på mig, det var bara inte kul att veta
att jag i sinom tid får åka tillbaks med bilen igen.

I alla fall...
Så ser jag hur kvinnan på landet ska klä sig och inser att jag
får gå upp i min walk-in-closet (jodå jag har en sån) och välja
mig nåt slinkigt, hellångt och blommigt. På det... en liten söt kofta
eller kavaj. Och så högklackat. Och trädgårdshandskar...
Bara för kul
jag undrar om jag inte ska leta fram nåt sånt 
och fotografera mig själv...
Vi får se vad/om/när det blir...
det blir väl slutet på min karriär....hahahaha

5 kommentarer:

  1. Du är för söt du.............
    inte tror jag det är speciellt vanligt att gå klädd så där när man arbetar i trädgården.
    Då har man ju alltid på sig det allra sämsta och sjavigaste man har ( jag i alla fall ).

    Kram till dig,
    Anneli.

    SvaraRadera
  2. Det är inte riktigt min trädgårdsstil heller... men jag ser gärna dina bilder när du stajlat dig:)

    Vardagsrummet blev jag nöjd med!

    Ha det skönt, Kram marie

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag ser fram emot bilderna när du har blommiga klänningen med svepande kjol och en kanske vit kofta och fina märkesgummistövlar och blommiga trädgårdshandskar.....
    Den utstyrseln passar ju när vi ska ha invigningsfest i växthuset också.
    Tid kommer senare.
    När jag har putsat fönster idag har jag haft ett par hängiga utslitna jeans och en tröja som är för stor som jag köpt på Erikshjälpen för 40kr.Det fungerar det också.
    Dina pojkar är ju så rediga ,som vill hjälpa till.
    Idag har jag pratat med kennelägarinnan och Nikki som är havande har 7-8 valpar, visade ultraljud i måndags.Glädjande.

    Ha en fin torsdag allihop!
    Kram margareta

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha fått en självständig valp...ger sig ut på äventyr själv..det är modigt det :) ser fram emot fotot...yes...ha en härlig vårdag, kram

    SvaraRadera
  5. Jaaa, vad underbart med vårblommor!

    Kram!

    SvaraRadera