lördag 24 mars 2012

Jag läser och läser

Nu har jag kommit in i ett läs-stimm.
Jag läser och läser,
massor av nya deckare
som kommit in nu i mars månad.

Läser på min iPhone så att jag
kan göra det precis varsomhelts
och närsomhelst.

Nu har jag precis läst klart

Till offer åt Molok

av Åsa Larsson

Bild: min iPhone från e-lib.se

Älskar hennes böcker om Rebecka Martinsson
som lämnat storstan för att bli åklagare
i nordligaste Norrland.

I denna boken, den femte om Rebecka, 
varvas nutid med tiden i början av 1900-talet
då Kiruna växte snabbt tack vare
 malmfyndigheterna.
Och som vanligt så blir det en släktkrönika
som man fascineras av.

Älskar hennes beskrivning av hösten, av den kommande
vintern och att bo i en liten by där uppe i norr.
Och jag gillar speciellt hennes beskrivningar
om hundar, naturen,  att fiska sin middagsmat, 
att passa in i ett samhälle, att
vara någon, eller "vems är du?" som dom säger.

Läs den, eller lyssna på den...

Vad jag läser nu, efter Åsa Larssons?

I skuggan av de döda
av 
Jesper Ersgård
Ny bekantskap
verkar lovande
spänning redan från början

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att läsa! Jag tänkte ta lite semester under påsken då vi planerar ska åka bort några dagar. Datorn får nog stanna hemma och ett gäng böcker får följa med istället! Det behöver jag nu känner jag!

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det är roligt att följa alla vårblommor som kommer i naturen nu.
    Vilken vinter det har varit och många har varit förkylda. Jag har varit hemma ifrån jobbet i 2 omgångar i år pga av att jag har varit rejält förkyld.
    Kram Anette

    SvaraRadera