tisdag 6 mars 2012

Köpa Bilder... spännande

Att köpa bilder är spännande. 
Speciellt om man inte riktigt vet vad man köpt.



För ett tag sen så fick jag tag på ett gäng lådor med 
dia-bilder på loppis. 
Det är Bilder som använts i skolundervisning.
Inte i nutid, utan för ganska länge sen. 
Dia-bilder har ju så bra hållbarhet så att det 
är som om de skulle vara nya.
Har i min ägo både en diaprojektor 
och en diascanner, 
så bara det blir tid över 
ska jag ta mig an att omvandla dem till
digital media.

Totalt tio mindre lådor á 36 bilder och 
två större á 50 bilder gör
totalt 460 Bilder!!!!!

Vad är det då för bilder? Jag har inte kikat igenom dom
men det är bilder som använts i ämnet Historia
och handlar bl a om:

Sverige före och efter första värdskriget
Vikingatåg i Västerled
Livet i det gamla Egypten
England under Victorias tid
Flygets utveckling
Svenska upptäcksresanden
Tyskland i mellankrigstiden
Nazismen 
Norden under andra världskriget

Jättespännande ämnen allesammas.
Det värsta är, att det fanns ännu fler lådor
men jag fick bara plats med dessa i kundkorgen...
Latheten bedrar visheten...

Jag misstänker att det är en guldgruva jag har hittat...
och jag kommer att dela med mig... på ett eller annat sätt.


5 kommentarer:

  1. Så spännande! Kul att de är sparade och att ingen har kastat bort dem!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med okända bilder.
    Hoppas du inte fått nåt allvarligt!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd! Det måste vara spännande att titta igenom dessa bilder.
    Må så gott och Kram från 3 Tanter.

    SvaraRadera
  4. Tror också att du gjort ett riktigt fynd!
    Så spännande det blir att kika igenom allt.............
    Fast kanske inte så kul med nazistfilmer.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera