torsdag 22 mars 2012

Medans jag går här o grunnar...

... på hur jag ska kunna visa er den ultimata outfiten för en kvinna i karriären,,,, 
nej nu blev det fel,,, för en kvinna i sina bästa år,,, 
nejnejnej det var ju lantliv ja,,, för en kärring på vischan helt enkelt, 
så visar jag er lite hur det nya matrummet-
fd sovrummet-fdfd kontor-fdfdfd barnrummet ser ut nu.

Det ska nog till lite mer saker på bordet, kanske...
ser lite ödsligt ut med den nya stora vasen/ljuslyktan(?)
och skålen med kiwi.


Nya handblåsta glaslampor över bordet, gillar sånt, se. Inköpta på Ullared av alla ställen....
perfekt med dimmer så man kan få lagom soft ljus.


Matsalsbordet och stolarna som jag starkt överväger att måla om till... 
ja det är där skon klämmer. 
Kan inte bestämma mig. Vitt eller svart. 
Så det får vara trist gammal-grått så länge. 

Ska ta mig i kragen och inhandla tyg till att klä om stolarna i alla fall. 
Köpte ett lite kraftigare möbeltyg för ett bra tag sen, 
men det var i rosa, pistage och guld och passar inte alls in här. 
Föll för tyget och tänkte att det kan jag nog klä nåt med...

Väldigt onödigt inköp. 
Nåja, ni har nog kanske också såna undanstoppade nånstans, 
för att slippa se dom och väcka det dåliga samvetet...

Så här ser rummet ut utifrån...
blåvita krukor tomma i väntan på pelargoner som ska inhandlas...
övriga blommor/orkidéer=fake

1 kommentar:

  1. Jajjemän, här finns undanstoppade tyg lite varstans:-)
    Fast det som är bra med mina är att jag inte har lagt ut några stora pengar på dem.
    Det rör sig mer om arvegods och fyndade stuvbitar från loppis.
    N å n gång ska man väl få användning för dem??;-)
    Ha en härlig helg,
    Kram Maria

    SvaraRadera