tisdag 13 mars 2012

Mer från hemma-hos


Jag har ju varit lite så där "dålig"på att visa hemifrån oss.
Lite här och lite där har ni sett, men inte det större.

Men nu har ni ju sett vårt nya sovrum, 
vardagsrummet med älsklingssoffan
och så köket förstås...

Nu ska ni få se hur vårt gamla, 
lilla pyttesovrum såg ut. 
Lite dimmrig bild sådär...


Det ser ljust o trevligt ut (får man säga så om sitt eget utan att kallas ego?)
men oftast så var de heltäckande svarta rullgardinerna nerdragna,
sängen obäddad och mitt på tronade oftast en gul katt.
Fördelen med detta lilla rum var, att man kunde stänga till dörren och
ingen kunde se eländet... inte glömma lämna
liten springa för att katten ska kunna komma ut

Nu har vi ett "nytt" sovrum som är mitt i huset, och som syns "jämt".
Vilket gör att jag nu bäddar!!!! lägger på överkast!!! och placerar ut
kuddar!!! OCH!!! drar upp rullgardinerna!!!!!!!!!!

Vad vi/jag gjort med det gamla, lilla rummet nu?

Stängt dörren...
tills jag får ork/tid/energi/lust/
att ta ut sängen och ställa in
matsalsmöbeln.
Jo det ska bli matrum
med bokhyllor på ena sidan

sen...

5 kommentarer:

  1. Vilket projekt! Jag ser självklart fram emot att se hur allt utvecklar sig, med tiden, när du känner för det : )

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det händer grejer vill jag lova..roligt att få vara med, vilket mysigt sovrum..gillar ju svart som du vet, kram

    SvaraRadera
  3. Det är jättespännande att se dina "hemma hos" bilder!

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt med förnyelse .Riktigt fint sovrum har det blivit.Även om det gamla var fint också.Tänk sen ett nytt matrum....men lite paus är nog inte fel.
    Här kör vi,så det ryker....Hoppas du kommer och fikar i växthuset till sommaren.Jag har svarat på din kommentar i mitt inlägg.
    Dörren till jordkällaren gillar jag,men innehållet var ju tveksamt.
    Bättre att använda det till något,än som här hemma,bara ett raserat tak och igenspikad dörr,så ingen ramlar ner.Det är ett framtida projekt.

    Ha det bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Jag gillar Mariekex.Det är bra för magen också tror jag.torkar upp den ettriga saltsyran en del.
    Vi hörs!
    /kram Margareta

    SvaraRadera