onsdag 14 mars 2012

Mera favvo-saker hemma-hos

Nu är jag igång och visar lite mer från oss
lika bra att passa på...

Som ni ser så har jag fått
pippi på att redigera, så
räkna med att färger o sånt
inte är orginal...

Använder Pixl-r-omatic,
som finns både för pc, 
Mac och som app till iPhonen.

Idag har jag varit uppe på övervåningen, 
i vårt gästrum.
Här är det är kallt, 
och bäst sommartid.

Men med flyttbara element 
går det utmärkt att kampera här. 
Dessutom finns toalett "en-suite". 

Här är bastupanel i full skala, bara en vägg har tapet.
Nån gång, om jag får tid, ska jag måla hela rubbet.
Om det inte blir modernt med bastupanel igen, 
då får det vara....man kan 
ju hoppas...

Här finns också mitt gamla jugend-skrivbord med skrivattiraljer
bry er inte om flug-liken i fönstren, de ska väck "sen".
Sommartid kan det hända att jag sitter här uppe i svalkan
och skriver och funderar.


och det projekt jag nog nästan är stoltast över:
den omklädda emman.
Kardborre på ryggen bak, så man
kan ta fram originalklädseln om man vill.



Över den hänger en fin ikon som jag hittade i Rumänien.


Nu när jag kommit gång, 
så kommer det nog lite fler inlägg framöver hemma-hos.

Schemat? 
Ja det är jag urdålig att följa, så det får bli som det blir.

4 kommentarer:

  1. Jättefint med skrivbordet och stolen. Hoppas, hoppas att furupanel blir modernt, vad det skulle underlätta:)

    kram 3 tanter

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Fina saker du har i dina gömmor uppe på vinden.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Det är jättekul att se några hemma-hos-bilder! Jag gillar ditt skrivbord, det ser så härligt kreativt ut med alla fina prylar, prylar man kan inspireras av!

    Den där appen måste jag titta närmare på, bilderna blir ju jättefina!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser ut att vara ett program i min smak, tack för hälsningen...måste jag in och kolla mera noga...ha en fin dag, kram

    SvaraRadera