söndag 18 mars 2012

Så blev det...

I det förra inlägget så berättade jag om katten som 
envisas ligga och håra ner svarta sammetsöverkastet.
För att råda bot på detta så har ett stycket fårskinn 
inköpts, endast för kattens väl och ve (ja och överkastet förstås).
Om han ligger på det nu? 
Se själva...


Ja det blev som jag misstänkte.
Inte duger det med nytt fårskinn, inte.

Vad gör man?

Han får väl tillbaks filten då. Min filt. Kattaskrälle.
Det betyder att jag antingen lägger fårskinnet i soffan
eller så får det ligga kvar...

Alltså, jag förstår mig inte på den här katten.
Han är fortfarande ute efter mitt (väl insuttna) vita fårskinn
som ligger i min kontorsstol.


6 kommentarer:

  1. Vilken goding!
    Han vet precis vad han vill och ingen annan ska lägga sig i.
    Kanske kan ni byta fårskinn-så du tar det nya och lägger i kontorsstolen och kisse får det gamla i sängen.
    Men filten och överkastet är nog bäst.

    Ha det bra ni alla!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Skrälle! Precis likadant här!!

    SvaraRadera
  3. Ha,ha,ha envis verkar han!

    SvaraRadera
  4. Fin kisse du har!
    Visst är det underbart med katter?
    Min Mitzi ligger gärna bl.a. på ett ganska "korthårigt" fårskinn i en fåtölj!

    SvaraRadera
  5. Kattskrället har ju nästan samma färg som Malte och ihop med svarta textilier..urk..jag vet..men nu verkar ju kisse trivas :) ha en bra måndag, kram

    SvaraRadera
  6. Hahaha, underbara kattskrälle! Tänk om man kunde förstå vad som pågår i kattens huvud!

    Kram

    SvaraRadera