torsdag 1 mars 2012

Sovrumsdetaljer

Inte än...
Jag visar inte hela sovrummet ännu... ljuset är så dåligt... Nu är det mörkt och tråkigt ute, trots att klockan snart är nio på morgonen. Det är sex plusgrader, men fortfarande is och lera utanför. Trist.

Däremot så vill jag visa min nya pläd. En sån här pläd har jag sett hos någon i en blogg, men inte förrän nu hittat de IRL. På Rörstrands Fabriker ligger Design Outlet,  där fanns den. Pläden från Moltex är i bomull, jättemjuk och skön och det vackra svart-vita mönstret kallas Herringbone. Den är kantad med svart bomullsband. Det står färgen Grafit på den, men svartare än så här tror jag knappt.... Vilket som, jag gillar den skarpt. Ovanför pläden skymtar en av de fina kuddarna vi hittade.

Och så en matta som jag hittat på Rusta. Den gillar jag för att flera av mina favoritstäder finns med på den. Dessutom är den populär hos både hundar och katt att ligga på OCH lätt att dammsuga (till skillnad från köksmattorna, som ger mig nervöst sammanbrott vid dammsugning).

Golvet som syns är vårt gamla golv, och jag ser nu att vi verkligen lyfte rummet genom att lägga ett nytt, grått golv.

5 kommentarer:

  1. Hejsvejs!
    Så fin pläd och det lilla man ser av kudden.Mönstret på pläden gillar jag mycket.Verkligen snyggt.
    Detta med att dammsuga mattor är ingen lätt grej....En slirvig trasmatta är bara att försöka skaka av det mesta.
    Denna matta verkar ju både snygg och praktisk.
    Vi har en i något sisalmaterial vid köksdörren och den är både go att ligga på och går ganska bra att dammsuga,ivarjefall så ser den OK ut.
    Jag har varit så trött här på morgonen,så det har gått i ultrarapid,har sovit lite också.Nu får det bli ändring.Jag får ta Signe med på en promenad.(Hon behövde gå ut kl 05-så då gjorde vi dom akuta sakerna)
    Här är +7.småregn idag.

    Ha en bra 1:a mars!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Först och främst vill jag tacka dig för alla dina fina kommentarer, jag blir så glad när jag ser att du finns med i kommentersfältet!

    Pläden är helt fantastiskt, vilket fint mönster, kuddarna ser också fina ut. Vad gäller mattan så är jag också förtjust i prylar som har en koppling till resor eftersom det är en av mina stora passioner, så jag gillar mattan jag med : )

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Ett tag sedan jag var här, men det ser "städat och fint ut" ha en fin 1 mars....våren är på väg.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Fin pläd och häftig matta.
    Vad gulliga dina hundar är och de verkar ju trivas tillsammans.
    Vi fick inte vår tidning i brevlådan, prenumerationen måste ha gått ut, så vi köpte Hem&Antik tidningen i går.
    Ha en fin helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Ser att vi gillar samma färger :) det är hopp om livet igen..har varit tuffa dygn men nu verkar det gå åt rätt håll, här blir det utefika idag, ha en skön fredag, kram

    SvaraRadera