tisdag 17 april 2012

Aprilväder och "vad dom växer"

Imorse fick jag den stora förmånen att köra bil.

Det är väl för snällt att jag fick gå upp i ottan
och köra nån timma...
allt för att mannen skulle komma till jobbet.

Bäst med detta är att komma hem, äta frukost
och bädda ner sig under filten tillsammans 
med hundarna och ta en timmas "lur".

Snöade gjorde det såklart (alltid när jag ska ut...)


Har fuskat lite och lagt till lite extra nederbörd på bilden
för att ni ska tycka synd om mig...

Väl hemma igen, och väl-vilad,
sitter jag nu vid datorn, min kära iMac.

Plöstligt kommer Lilleman gående i köket
och jag stannar upp
VAD HAN VÄXT!!!



Han som var en liten plutt för bara lite sen...

Får vara utan strut lite nu, då det ser läkt o fint ut.
Men en liten skorpa finns kvar, så vi håller kollen...

Ha en bra tisdag, ni alla därute

5 kommentarer:

  1. Hihi!
    Veden kanske räcker i 2 vintrar, sen har vi inget mer att hugga ved av.
    Gamla tanten som bodde här innan hade plockat pinnar i skogen för att elda i kakelugnarna med, det får väl vi också göra när veden är slut;)
    Idag haglade det och min stackars katt blev vettskrämd, det är ett riktigt Aprilväder ute.
    Lilla vovsingen tycker nog att det är riktigt skönt att bli av med struten.
    Ha en bra dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Samma tråkväder här, kallt och regn och snö om vart annat (stavas det så) Ikväll måste vi titta på matchen...säger bara heja Brynäs!!!

    Hörde du ska till Violans bloggträff, ska bli så skoj att träffa dig:)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Ja,vädret kunde vara bättre.
    Det där med att vara uppe tidigt på morgonen och kör bil eller vad man nu gör och sedan när man kommer hem ,få gå och lägga sig lite till...det är livskvalité...såå skönt.
    Lilleman är ju inte liten längre...han är så fin.
    Vi undrar här hemma nu, om Nikki har valpat än...beräknat till den 16:e.
    Spännande....bara att ge sig till tåls.

    Ha det så bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Ja här har vi oxå blandat väder med snö å hagel om vartannat! Men det ska väl ner!? Mysig vovve ni har, ja han har då växt om man jämnför bilderna! Ha det gott! Kram Iréne

    SvaraRadera