fredag 6 april 2012

Aprilväder

Aprilväder, verkligen!

Minns ni i höstas, när första rejäla snön kom?
De flesta var så lyriska 
"å så vackert"
"så kul för barnen"
"ljust och fint"
"hoppas vi får en vit jul"
"älskar vintern"

Medans jag bara gnällde.

Nu blev det ingen värstingvinter
varken snömängd eller
köldrekord.

Men det var ju så bra häromdan.
När Lilleman och jag var ute på promenad i omgivningarna.



När jag kikar ut mot skogen nu, här hemma,
så ser det ut så här

Detta kunde vi varit utan...

Ja just det, vi skulle börja lite med utbyggnaden i helgen.

Om vi gör det?
Nej, en basillusk har drabbat halva arbetsstyrkan (läs:mannen) och 
jag sitter inne och kollar lite på nätet efter grejor istället
för att jobba ensam därute... 
Ärligt talat är jag skitskraj när jag trampar runt på
det golv som inte finns... det är bara utlagda brädor
lite här o där och öppet ner till marken.
Kallas det höjdrädsla fastän det bara är knappt en meter?

Tur att vi har "flytande" tidsplan och inte sitter
i nåt klister eller nåt...

2 kommentarer:

  1. Oj, bäst nog att vara försiktig!

    Du frågade om fjädrarna.
    De låg på en svart stol och så fotade jag uppifrån! Mörkade till det hela sen en aning. Annars är den nog naturell, den bilden.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi fick inget mer snö en jag visade på bilderna och hoppas att snön smälter snart.
    I kväll ska jag jobba på kss i Skövde, det ska bli intressant och se hur mycket snö de har där.
    Mina blomkrukor ute åker in på natten och ut på dagen.
    Ha en fin Påskafton du och din man.
    Kram Anette

    SvaraRadera